vineri, 16 februarie 2018

Ciuperci umplute cu carne de pui


De ceva vreme, proteina vegetală – ciuperca, se regăseşte tot mai des în mâncărurile noastre. Poate pentru-că , pe perioada de iarnă e o legumă destul de accesibilă ca preţ, poate pentru-că se găteşte uşor şi în muuulte feluri, poate pentru-că merge garnitură la aproape ori. Nu ştiu exact de ce, însă stiu că mai tot timpul am o caserolă de ciuperci proaspete în frigider.

Am tot gătit ciuperci umplute de-a lungul timpului, cu diverse umpluturi (legume, brânzeturi, carne, ouă) însă cred că reţeta de ciuperci umplute cu carne tocată am uitat să o postez pe blog (mi-am dat seama când am vrut să spun cuiva cum se face şi tot căutând n-am regăsit-o scrisă) . Şi m-am gândit sa mi remediez greşeala.


Recunosc, mi-e şi mai uşor să dau un link către reţetă, atunci când cineva mă întreabă cum se face „x sau Y” preparat decât să scriu de fiecare dată ingredientele şi modul de preparare.



Ingrediente:

12 ciuperci (curătate de coajă şi fără picioruş)
1 ceapă,
1 morcov,
300 gr carne pui , tocată,
1 legătură mărar + patrunjel verde,
sare, piper



Preparare:

Curătăm ciupercile , le presărăm cu sare după care le aşezăm în tavă (cu gaura din pălării în sus) şi le dăm la cuptor pentru 10 minute.

Între timp pregătim umplutura de carne.

Tocăm mărunt ceapa şi dăm morcovul prin răzătoarea mică.
Mărunţim mărarul şi pătrunjelul verde (eu am avut de la congelator).
Condimentăm cu sare şi piper şi amestecăm compoziţia.

Scoatem ciupercile din cuptor şi scurgem zeama adunată în pălării. Cu o lingură, luăm din compoziţia de carne şi umplem fiecare ciupercuţă.

Le aşezăm în tavă şi dăm din nou la cuptor pentru 30-35 minute .

Noi le-am savurat cu o delicioasă salată de ridichi şi fenicul. 


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...