marți, 9 ianuarie 2018

Tort cu jeleu de ananas si crema de branza


Întotdeauna când aud de un tort „fără coacere” mă ia gura pe dinainte cu entuziasm „gata, din asta fac. E usor şi cu siguranţă îmi iese fix ca-n poză” . Eiiii surpriză: niciodată nu mi-au ieşit torturile „fără coacere” aşa cum am vrut, dar au iesit gustoase. E drept ca n-am făcut eu prea multe (3 sau 4 cred că am pe blog) ca să pot spune că repetiţia e mama învătăturii, dar sunt oarecum mulţumită de rezultat.
Aşa s-a întâmplat şi acum în prag de sărbători : am gasit eu o reţetă de tort cu cremă de brânză, fără coacere şi am notat reţeta. Am făcut lista de cumpărături şi m-am pus pe treabă. In mintea mea, mă si vedeam după o oră două cu cel mai cel tort. Însă.....în realitate tortul a fost gata după vreo 3 ore (fără a socoti timpii de asteptare, la rece).
Una peste alta, rezultatul a fost gustos. Si arătos aş putea spune.



Ingrediente:

2 conserve SunFood (ananas bucăţi şi fructe tropicale),
400 gr brânză,
400 gr turtă dulce,
200 gr unt,
2 plicuri gelatină,
1 plic foi gelatină,
100 gr zahăr pudră,

250 ml smântână pentru frişcă, 


Preparare:

Blat:
Pentru început pregatim forma cu peretii detasabili, pe care o tapetam cu unt si hârtie de copt .
Punem plicul de gelatina la înmuiat cu 100 ml apa rece.
Sfărâmăm turta dulce (fie la robot, fie o punem într-o pungă şi o batem cu făcăleţul).
Topim untul şi îl turnăm peste turta dulce sfărâmată. Amestecăm.
Punem turta dulce pe fundul tavii si o tasăm într-un strat uniform, cu ajutorul unul pahar. Dam tava la rece.

Crema/umplutura:
Scurgem ananasul bucati din conserva şi punem bucatile deoparte.
Amestecam sucul cu zaharul şi punem totul la foc până când compozitia se îngroasa, ca o budinca.
Luăm vasul de pe foc şi lăsăm sa se racoreasca putin, apoi punem gelatina si amestecam  Lasam jeleul sa se raceasca la temperatura camerei.
Adaugam crema de branza peste jeleu si amestecam bine pâna avem o compozitie cremoasa.
Mixăm smântâna şi o adăugăm peste crema de brânză.
Adaugam bucatile de ananas si turnam umplutura peste blatul de turtă dulce, nivelam şi dam la rece 3-4 ore.

Jeleu:
Punem foile de gelatină la înmuiat, în apă rece.
Pentru jeleul de deasupra tortului scurgem conserva de fructe tropicale.
Fructele le aşezăm peste crema de brânză, iar sucul îl încălzim până dă in clocot. 
Luăm vasul de pe foc si-l amestecam cu foile de gelatina. 
Amestecam pâna când gelatina este topita. Lasam jeleul sa se racoreasca putin, apoi il turnam peste tortul decorat cu fructe tropicale.
Dam la rece cel putin 4 ore, de preferinta peste noapte, inainte de a-l felia.

PS:    Eu l-am decorat cu fructe de coacaze roşii şi crenguţe de brad.
        Pentru blat am folosit turta dulce cu nuci şi scorţişoară, pentru-că erau sărbătorile de iarnă, dar puteţi folosi orice fel de biscuiţi/pişcoturi vă plac. Pe viitor mă tentează să încerc un blat cu biscuiţi săraţi şi caramel .




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...