miercuri, 3 ianuarie 2018

Saratele cu branza si unt


Nu ştiu zău să fi făcut vreodata sărăţele. Nu-mi aduc aminte. Poate cand oi fi fost cricor la mama acasa. Ştiu însă că mi-au plăcut mereu. Iar anul asta, într-un exces de zel înainte de Revelion mi-am propus să pregătesc şi eu vestitele sărăţele cu brânză şi chimen . Dacă brânză am avut din belşug (una bucata mama – furnizor de baza) , ghinionul a fost că n-am avut chimen , aşa că l-am înlocuit cu susan, mac şi in. Daaaar, sunt pe lista de „to do”. Brânză am, chimenul e pe lista de cumpărături. Numai sa le termin pe astea proaspăt făcute, că deh, am dublat cantităţile (mi s-a părut că-i puţin aluat) şi am copt la sărăţele de mi-a ajuns.

Pe lista de cumpărături aveam şi-o chestie din aia cu zimţi de tăiat aluatul, însă normal că am venit fără aşa ceva acasă, aşa că am ajuns tot la banalul cuţit. 



Ingrediente:

300 gr unt (82% grăsime),
300 gr  telemea de vaci,
300 gr făină,
un vârf de linguriţă de sare,
un ou pentru uns ,
seminţe de chimen/susan, in, mac,
sare .


Preparare:

Aluatul se face foarte uşor, însă e musai să-l pregătiţi cu câteva ore înainte. Eu l-am făcut de seara. 

Dăm telemeaua prin răzătoare.

Punem toate ingredientele într-un vas încăpător şi le amestecăm până obţinem un aluat nelipicios. Dacă încă se mai lipeşte de mâini, mai adăugăm puţină făină. 

Învelim aluatul în folie alimentară şi-l dăm la frigider pentru minim 6 ore.

Pudrăm masa de lucru cu făină. Rupem bucăţi din aluat şi întindem foile, pe care le tăiem în fâşii de aproximativ 1 cm lăţime. Lungimea o hotărâţi voi. 
Pregătim o tava, în care punem hârtie de copt.

Aşezăm sărăţelele în tava de copt , le ungem cu oul bătut şi presărăm seminţe după preferinţe. 

Dăm tava la cuptorul încins la 180 grade, pentru aproximativ 15 minute.

Le lasam putin sa se racoreasca , apoi le asezam pe platou si le servim. 

Merg de minune cu un pahar de lapte pentru cei mici sau cu un pahar de tuica pentru cei mari.


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...