joi, 11 ianuarie 2018

Chiftelute cu ciuperci, la cuptor


La noi acasă se pregătesc destul de des pârjoale sau chifteluţe (după cum le ştie mai toată lumea). Motivele ar fi multe: sunt gustoase, sunt relativ uşor de făcut, pot fi mancate şi reci şi calde şi unde mai pui ca dacă a doua zi nu le mancam pe toate pot fi făcute cu sos şi gata masa.

Însă, ca să fim în trend şi să mâncăm puţin mai sănătos, am înlocuit coptul în tigaia cu ulei cu coptul în cuptor, fără pic de ulei (hai fie  câtiva stropi acolo pentru uns tava) . Recunosc însă, că mi se par mai bune alea prăjite în tigaie din când în când (cu mamaligă rece şi o felie de caş).

Revenind la oile noastre, pardon la pârjoalele noastre, mai spun că cele coapte la cuptor se fac mult mai repede şi cu mai puţine ingrediente.

Nu se lipesc, nu se sfărâmă  şi nici nu trebuie să ai grijă cum le pui în tigaie să nu sară ulei. Nici nu-i nevoie să stai la coada cratiţei să le întorci şi alte alea. Le-ai modelat pe toate, le–ai aşezat în tavă şi aia e





Ingrediente:

500 gr carne tocată de pui, 
1 morcov, 
1 ceapă, 
3 fire mărar verde, 
4 cătei usturoi, 
10 ciuperci, 
sare, piper. 




Preparare:

Am tocat mărunt ceapa, usturoiul ciupercile şi mărarul .

Morcovul l-am dat prin răzătoarea mică.

Am pus toate ingredientele într-un castron, am condimentat cu sare şi piper după gust. Am amestecat.

Am trecut apoi la pregătit tava . Am pus hârtie de copt pe care cu un penson am uns-o cu o picătură de ulei.

Am modelat pârjoluţele pe care le-am aşezat în tava. Am dat la cuptorul încins în prealabil, cam 40 minute la 190 grade (cuptor electric am eu ) . Pe la jumatatea timpului, le-am întors.



Le-am servit cu salată de fenicul. Au fost delicioase.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...