miercuri, 4 octombrie 2017

Cum fierbem nautul


De ceva vreme, am devenit fan naut (recunosc, până  acum doar din conserve, gata fiert). Însă zilele trecute am pregatit o masă pentru familie şi prieteni  (vreo 20 la număr) şi ochisem o reteta de pulpe la cuptor cu năut şi roşii cherry.  Si pentru atâţia oamei îmi trebuia ceva năut şi la un simplu calcul , doar cutiile de conserve depăşeau oarecum bugetul, aşa că m-am reorientat spre năutul uscat.
Singura diferenţă e că necesită un timp mai lung de preparare, în rest, gustul e la fel.

Ingrediente:

500 gr năut uscat,
2 crenguţe rozmarin sau 2 frunze de dafin,




Preparare:

Scoatem năutul şi-l spălăm în două – trei ape, apoi il lasam la înmuiat în apă rece cel putin 12 ore. Cand puneti năutul, folosiţi un vas mai mare şi mai multa apa, pentru-că îşi dublează volumul.

Scurgem apa, punem apă curate şi fierbem boabele de năut, cu crenguţele de rozmarin, la foc mic, aproximativ 40-45 minute.  După ce a fiert, adăugăm o linguriţă de sare şi lăsăm să se răcească.

Scurgem apa si folosim boabele de năut, după bunul plac (în salate, crème, supe si altele) . Dacă vă mai rămâne, il puneti în pungi şi l păstraţi la congelator.

As fi vrut sa va las cateva retete cu naut incercate de mine, dar am descoperit cu stupoare ca pe blog am o singura reteta , mai exact ce a de  salata cu naut porumb si telemea .  

Asa ca-i musai sa rezolv problema asta, in cel mai scurt timp. 


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...