marți, 30 august 2016

Guguluf cu crema de ciocolata si Forme Torturi


Pentru-ca pe un blog culinar nu e vorba numai de mancarurile ce defileaza care mai de care mai impopotonata si mai aratoasa in fata camerelor de fotografiat , ci e vorba si de ingrediente, dar mai ales de multe oale si ustensile folosite la curatat, taiat, gatit, ornat si alte alea, azi va vorbesc despre doua ajutoare de nadejde in bucataria mea, mai ales atunci cand vine vorba de dulciuri . 

Vesele, colorate, siliconate. 


Adica despre Madam Spatula & Mister Penson aka Pensula de silicon.


Si nu putem vorbi asa cum-necum despre ajutoarele mele, ci invitandu-va la o felie delicioasa de prajitura cu nutella.

Prajitura e simplisor de facut. Doar 3 ingrediente de baza si cateva invartituri de spatula. 


Ingrediente:

4 oua, 
200 gr nutella, 
10 linguri faina, 
5 linguri ulei, 
1/2 plic praf de copt,
1/2 fiola esenta vanilie


Preparare:

Batem albusurile spuma.

Galbenusurile le frecam cu cele 5 linguri de ulei si praful de copt apoi le adaugam peste albusuri. 

Acum intra in scena Madam Spatula Magica. 

Amestecam albusurile cu galbenusurile si adaugam crema de ciocolata, Omogenizam cu miscari circulare de jos in sus. 

Urmeaza faina, pe care o presaram in ploaie, lingura dupa lingura si esenta. Amestecam din nou. 

Luam o forma pentru cuptor (eu am folosit forma de guguluf, cu gaura in mijloc) pe care o ungem cu ulei cu Mister Penson , apoi o tapetam cu faina. 

Dam prajitura la cuptorul incins in prealabil pentru aproximativ 30 minute. 

Cand trece testul scobitorii, o lasam la racit si o pudram cu zahar. 

Apropo de zahar, am ochit la FormeTorturi  si o sita pentru zahar pe care vreau sa mi-o achizitionez. Nu de alta, dar biata sita prin care cern zaharul pe prajituri si-a cam trait traiul. 

Una peste alta, spatula de silicon e forte utila in bucataria mea si cred ca ar trebui sa aiba fiecare casa o spatula a ei. 


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...