miercuri, 25 noiembrie 2015

Negresa cu gem si sirop de cafea


Luna asta pentru Provocarea "Week-end cu spor"  lansata de Stefania in decembrie 2013, acus face  2 anisori, am ales sa pregatesc o negresa. Reteta initiala o regasiti in sectiunea DULCIURI, pe blogul Cristinei. Eu, recunosc, am mai divagat pe ici-colo de la ea...
E usor de preparat, nu-ti trebuie multa scoala si nici nu-ti faci griji ca "nu creste" . Creste indiferent cat de neindemanatic esti in bucatarie. Parol !! De fiecare data cand fac negresa, la final ma intreb de ce oare n-o folosesc si pentru blaturile de tort, ca mereu am probleme ba nu cresc cum trebuie, ba se lasa intr-o parte...

Am si varianta de post, si cu crema de mascarpone dar de data asta , am incercat una "de dulce" , cu lapte, oua....

Sa revenim zic....

Ingrediente:

1 cana faina, 
1/2 cana zahar, 
1 cana lapte,
1/2 cana ulei, 
4 oua, 
1/2 praf de copt, 
4 linguri cacao neagra, 
200 gr gem (de gutui am avut eu), 

sirop:
100 ml cafea,
100 ml lapte,
100 gr zahar,
3 linguri cacao,
200 gr unt.



Preparare:

Intr-un vas , batem ouale, adaugam ingredientele umede (lapte, ulei) apoi cele uscate (zahar, faina, cacao). 
La final incorporam si gemul. 

Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, turnam compozitia si dam la cuptorul preincalzit, pentru aproximativ 30-35 minute. Putem face si testul scobitorii / al batului de chibrit: intepam prajitura si daca scobitoarea este curata, inseamna ca s-a copt.

O lasam la racit. 

Intre timp, pregatim siropul de cafea. 

Punem untul la topit, la foc mic. Incorporam laptele, cafeaua , zaharul si cacaoa .

Lasam la racit, apoi turnam siropul peste negresa. Lasam 2-3 ore, apoi feliem si servim.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...