marți, 2 iunie 2015

Pizza pe vatra cuptorului cu lemne



Pentru provocarea secreta din aceasta luna, Claudia mi-a dat la rasfoit blogul Simonei, cofetar de ocazie cum isi spune ea. Numai de ocazie nu e , zic eu. E cofetar de mare arta. Cu mana pe inima va spun ca n-am avut curaj sa pregatesc una din retetele dulci. Sunt atat de delicate, migaloase, atat de minunate, iar io.... mi-s un antitalent convins si cu siguranta as fi esuat prin vreo crema sau vreun blat de praji .  
Asa ca am ramas la pizza. Asta era imposibil sa nu-mi iasa. In cel mai rau caz, fie ramanea cruda, fie o ardeam. Dar....mi-a reusit. Am combinat aluatul de la pizza al tonno si ingredientele de la mini pizza si-am savurat o pizza (bine, mai multe) delicioasa. 


Ingrediente:

aluat:
300 ml apa, 
400 gr faina, 
25 gr drojdie, 
40 ml ulei, 
1 lingurita zahar,
sare

umplutura:
400 ml sos pt. pizza sau ketchup (dulce/picant in functie de gusturi)
400 gr. sunca,
100 gr masline (de preferat gata feliate), 
1 ceapa rosie, 
1 ardei gras rosu, 
200 gr ciuperci, 
300 gr cascaval,
2 carnati cabanos, 
sare, piper


Preparare:

Amestecam drojdia cu zaharul apoi turnam 200 ml apa calduta. Acoperim cu un prosopel si lasam la dospit cam 30 minute. 

Intr-un vas punem faina, facem o adancitura-n mijloc si presaram sarea. Turnam drojdia. Luam faina de pe margini si amestecam cu drojdia . 

Turnam uleiul si framantam cu pumnii inchisi si degetul mare in interior, ca la box, pana obtinem un aluat nelipicios. Acoperim si lasam sa se "odihneasca", cat taiem ingredientele pentru umplutura. 

Taiem raunt toate ingredientele. Cascavalul il dam prin razatoare. 

Rupem bucati din aluat si modelam blaturi de pizza, de marimea tavii in care le vom coace. 

Ungem tava cu ulei si o pudram cu faina. 

In fiecare tava asezam blatul de pizza. Il ungem cu sos si adaugam ingredientele. (cate putin din fiecare). La final presaram cascaval si dam la cuptorul incins in prealabil, pentru aproximativ 30 minute. 

Noi le-am copt pe vatra cuptorului cu lemne si au fost gata cam in 15 minute.  



S-aveti pofta !

2 comentarii:

Lubita Iancu spunea...

Maaaaama ce pofta mi-ai facut de pizza!dar pana fac eu,ma servesc de la tine1
pup si o zi minunata!

Monya spunea...

Cu drag va servesc cu o feliuta ! Zi faina .

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...