vineri, 24 aprilie 2015

Drob de miel la tava, cu morcov fiert in mijloc


Drob de miel am mai facut. De multe ori. De fiecare Paste . Simplu - la tava, sau cu ou fiert in mijloc, sau chiar in prapur . Preferatul meu e cel cu oua in mijloc si multa ceapa, pentru dulceata.  Anul asta m-am gandit sa-l incerc si pe cel cu morcov fiert in mijloc. Iar reteta se potriveste ca o manusa Provocarii Traditie si gastronomie romaneasca lansata de Gina si gazduita luna aceasta de Cerasela. Si iata-ma-s prezenta. Nu de alta, dar prin provocarea sa, Gina a adus o gura de aer proaspat in blogosfera culinara. Asa reusim sa ne amintim ca suntem romani, ca avem traditii si retete gustoase chiar si fara chia, sparanghel, capere, somon fume sau mai stiu eu ce ingrediente "fashion"- delicioase de altfel, dar mai putin cunoscute de romanul de alta data.  


Ingrediente:

500 gr organele de miel (splina, ficatul, rinichii, inima),
5 fire de ceapa verde,
4 cepe uscate,
5 fire de usturoi verde,
4 oua,
4 morcovi,
1 legatura marar,
faina sau pesmet (1-2 linguri),
4-5 linguri ulei,
sare si piper,



Preparare:


Se spala bine organele in apa rece, se curata de pielite, cheaguri de sange etc. apoi se taie in bucati. 

Se pune carnea intr-un vas cu apa si se dau cateva clocote ,adunand spuma din cand in cand, pentru a indeparta orice miros.

Separat fierbem si doi morcovi .

Se scurge apa fierbinte, trecand carnea prin jet de apa rece. 

Intr-o tigaie punem ceapa si ustuoiul (taiate in bucati mari) si le calim cu cele 5 linguri de ulei. Adaugam carnea si 2 morcovi rasi /taiati rondele.

Dupa cateva minute, oprim focul si lasam ingredientele sa se raceasca. 

Cand e aproape rece, dam toate ingredientele (mai putin ouale si mararul) prin masina de tocat carne. Daca doriti le puteti taia marunt.

Adaugam ouale , mararul tocat marunt si condimentam dupa gust cu sare si piper.

Sfat:
Daca compozitia este prea moale adaugam o lingura de faina/pesmet. 
Daca este prea tare, punem putin lapte.

In tava de chec/sau orice tava doriti, punem hartie de copt si adaugam jumatate din compozitie. Pe mijloc punem morcovii fierti (ai mei au fost cam mari asa ca i-am taiat in jumatate). Punem restul de compozitie, nivelam si dam la cuptorul incins in prealabil, pentru aproximativ 50 minute.

Se lasa la racit, se feliaza si se serveste . 
Noi l-am savurat la iarba verde, in timp ce asteptam sa fie gata gratarul.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...