joi, 5 februarie 2015

Supa crema de sfecla rosie si napi


 A mai trecut o luna, a mai trecut o provocare. Luna aceasta am fost din nou in vizita la Mihaela, draga mea prietene virtuala (chiar asa, oare de ce ne-am "vazut" doar virtual pana acum ??!! ). Si am ales o supa crema de sfecla rosie plina de vitamine, numa` bune pentru vremea pacatoasa de afara. 



Ingrediente:

1 sfecla rosie (cam 8-900 gr), 
400 gr napi porcesti, 
1/2 telina , 
1/2 pastarnac, 
3 linguri ulei,
sare, piper, 
600 ml apa.


Preparare:

Am curatat legumele de coaja si le-am taiat cuburi. Le-am asezat intr-un vas si le-am lasat la calit  vreo 5 minute cu cele 3 linguri ulei.

Am adaugat apa, am condimentat dupa gust si am lasat la fiert vreo 30 minute. 

Am scurs cam jumatate din apa (intr-o cana de sticla....n-o aruncam inca) si am pasat legumele . 

Daca iese prea consistenta mai adaugam putin supa si amestecam. 

Am servit supa cu putina smantana si paine prajita. Un deliciu.


Si uite-asa kinder-ul din dotare nu mai poate alege unele legume din supa :D .

Napul porcesc / topinambur  mai este cunoscut si sub denumirea de nap de pământ, măr de pământ, cartofi porceşti, picioci, trufe, pere iernatice. Este recomandat în astenii, tonic, antiseptic, gută, diabet, dispepsie, reumatism. Tuberculii sunt folosiţi ca materie primă în industria spirtului (din 100 kg rezultă 7 - 10 kg alcool şi circa 60 kg borhot) dar şi în fabricarea dulciurilor.

Eu ii stiu din copilarie, cand in drum spre scoala treceam pe langa o gradina unde gaseam mereu napi. Si in fiecare zi scormoneam in pamant cautand cate un "cartof" pe care-l rontaiam cu pofta. In timp i-am pierdut "urma" dar l-am redescoperit de curand, cand mama s-a laudat ca in gradina, langa gardul din partea de vest avem napi, iar recolta de toaman a fost de " vreo 4 galeti" .N-am intrebat de unde si cum au aparut acolo dar tare m-am bucurat.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...