marți, 23 decembrie 2014

Punch Navideno - bautura specifica Craciunului


Se apropie sarbatorile  si odata cu ele incepe si forfota dupa cadouri, idei de meniuri, bauturi etc. Anul acesta m-am gandit sa incerc si altceva, in afara de clasicul de-acum, lichior de oua. La noi, la romani, se stie ca de sarbatori de pe masa nu lipseste palinca si vinul bun. In "strainataturi" insa se pare ca la mare cautare e punch-ul, asa ca am scormonit si eu dupa o reteta de punch  Mi-a atras atentia cel mexican. De ce? Habar nu stiu, insa de cand am descoperit reteta mi-a ramas gandul la ea, asa ca era musai de facut. 

In Mexic, Punch Navideno se vinde de sarbatori la orice colt de strada. Nu exista sau mai bine zis, eu nu am gasit o reteta exacta (am tradus mai multe variante si am ales-o pe cea mai convenabila d.p.d.v.al ingredientelor ce se gasesc pe la noi). In principiu, bautura cuprinde zahar, mere, pere, citrice, stafide, prune uscate si paducel mexican, la care se adauga tequila, brandy si rom in proportiile stabilite de fantezia bucatarului.



Ingrediente:

2 litri de apă ,
2 păstăi tamarind,
200 gr zahar brun,
2 mere verzi, decojite și taiate cubulete mici,
2 pere, decojite  și taiate cubulete mici,
2 portocale,
1 lamaie,
1/2 linguriță cuișoare,
200 gr miez de nuca tocat marunt,
100 gr stafide,
2 bete de scortisoara,
500 ml tequila, brandy sau rom  (eu am folosit tequila )


Preparare:

Intai punem pastaile de tamarind, la inmuiat in apa fierbinte, pentru aproximativ o ora.

Intre timp, taiem fructele in cubulete mici (merele si perele) sau felii (citricele - mai putin lamaia pe care o stoarcem si adaugam doar zeama) si le punem la fiert in cei 2 litri de apa. 

Adaugam miezul de nuca, stafidele si condimentele (scortisoara, pastaia de tamarind, cuisoarele). 

Cand da in clocot adaugam si zaharul. 

Lasam la fiert aproximativ 1 ora, la foc mic. 

Oprim focul, adaugam alcoolul si lasam sa se racoreasca. 

Inainte de servire scoatem scortisoara si cuisoarele si servim . Eu am ales sa strecor intregul lichid si sa-l servesc fara fructe.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...