luni, 1 decembrie 2014

Pui la cuptor


Week-endurile cu spor de noiembrie, au fost gazduite de Gina, care ne-a provocat sa gatim fripturi, retete de post sau patiserie. Am frunzarit pentru a `nspemia oara blogul Ginei, foarte drag mie de altfel, si o sursa de inspiratie mereu actualizata si dotata. Si-am ochit o reteta . De post. Apoi una de aluat . Apoi....m-am razgandit. A mai trecut o zi am luat-o de la capat....si abia acum , pe ultimul week-end pfff, delasatoare m-am facut , am reusit sa ma adun si sa prepar ceva super mega gustos. 
Ce anume?? Va dezvalui acusica, dupa ce va povestesc cateva lucruri de spre provocarea lansata de Stefy , si care mie mi-e draga rau de tot  (si provocarea si Stefy).

Provocarea e simpla: se ia una bucata gazda care propune 1-3 categorii de retete de pe blogul propriu. Noi participantii, alegem reteta, o pregatim, o asezam in farfurie / oala / castron / pahar o tragem misto in poza si-o postam pe blog, FB sau oriunde altundeva de unde sa fie vazuta de cat mai multa lume. Atentie !!! Postarea se va face DOAR in zilele de week-end din luna in cauza. Atat. Si nimic mai mult. Ce ziceti? Va bagati? Eu sper ca da, si va astept. Ia sa vad cine-i prima????

Si acum a venit randul sa va dezvalui secretul unui pui la cuptor rapid, crocant si delicios.


Ingrediente:

1 pui intreg 
sare, piper
cimbru
boia de ardei dulce
usturoi
100 ml vin alb,
rozmarin macinat,
50 gr unt


Preparare:

Curatam puiul de eventualele pene, taiem tartita si varfurile aripilor. Pieptul si pulpele le crestam, iar in crestaturi punem cate o felie de usturoi si putin unt. Astfel carnea va deveni frageda si suculenta.

Facem un amestec din toate mirodeniile si ungem puiul pe toate partile (chiar si pe interior), dupa care-l asezam frumos pe gratarul de la cuptorul aragazului. Sub gratar punem o tava cu apa, in care putem pune legume, pentru garnitura. 

Lasam la cuptor pentru o ora, o ora si jumatate (in functie de cat de mare e puiul) avand grija sa fie mereu apa in tava. 

Cand pielea capata o culoare maronie si carnea a devenit moale iar la intepare nu curge sange ci doar apa, atunci e gata.


Il scoatem si-l savuram alaturi de o garnitura de legume. 

PS: putem inlocui gratarul cu o sticla . Adica.....infingem o sticla in posteriorul puiului si-l asezam in tava cu apa (si vom avea un delicios pui la sticla) :D . Rezultatul e acelasi.


2 comentarii:

Stefy spunea...

trebuie sa ma invite data viitoare la masa, cand mai gatesti asemenea bunatate!!

Monya spunea...

Cu mare drag !

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...