miercuri, 24 decembrie 2014

Prajitura cu mere



Si iata ca pe final de an , Gina, maestra de la Pofta buna ne pune neuronii la treaba, la editia de decembrie a Mistery Box Challange, proiect frumos  initiat de Cerasela. E un concept relativ nou,  sau nu,  lansat in blogosfera culinara. Mai exact de prin aprilie 2014 si va invit sa va inscrieti si voi. Mie-mi place ideea, desi uneori e destul de greu sa combini cat mai multe ingrediente pentru un rezultat delicios si aspectuos.

Daaaar, luna aceasta , Gina a fost darnica si buna si ne-a oferit ingrediente usor de combinat. E drept ca nu prea aveai de ales decat categoria desert , dar .....sa trecem la treaba.

Ingredientele propuse au fost: vin rosu, nuci, mere, zahar / miere de albine, portocale, unt, oua, faina, anason, si scortisoara drept vedeta !!

Mere, nuci, scortisoara......prajitura cu mere scrie pe mine, ca de placinta mi-a fost lene sa framant :P


Ingrediente:

blat:
3 oua,
9 linguri zahar brun,
100 gr unt topit,
9 linguri faina,
1 lingura de praf de copt,
50 gr miez nuca intreg.

crema:
500 gr de merisoare,
zahar dupa gust,
1 cub unt,
1 lingurita scortisoara.


Preparare:

Am inceput cu o munca de chinez batran : aceea de a curata si razui merele care erau putin mai mari decat ciresele de mai. Ce sa fac daca m-a pus ...sa culeg mere padurete....insa am trecut pe langa o padure si erau asa rosii si ademenitoare in copacul gol, incat nu am rezistat ispitei...cam ca Alba ca Zapada asa....

Le-am pudrat cu zahar si le-am calit pentru cateva minute cu un cub de unt. Am adaugat scortisoara, am omogenizat si am lasat sa se raceasca putin.

Intre timp am pregatit aluatul de blat.

Am frecat ouale cu zaharul pana s-a topit, apoi am adaugat untul.

Praful de copt l-am amestecat cu faina pe care am adaugat-o peste ouale batute.

Intr-o tava am pus jumatate din cantitatea de aluat si am dat la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 15 minute dupa care am scos tava si am adaugat compozitia de mere si restul de aluat. Din loc in loc am presarat miez de nuca.

Am dat din nou la cuptor pentru nca vreo 25-30 minute.

Am scos tava, am lasat sa se raceasca putin , am taiat prajitura, am pudrat-o cu zahar vanilat si am servit-o.





3 comentarii:

Unknown spunea...

Sarbatori fericite,un An Nou cu bucurii si multe realizari!!
LA MULTI ANI!!

Gina Bradea spunea...

Esti sigura ca doar desert poti face? Si daca eu vin cu un preparat din carne si includ toate ingredientele, ce-mi dai? :)

Monya spunea...

Gina, doar cu ingredientele propuse DA. Daca mai adaugam si altele...e alta poveste :)

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...