vineri, 24 octombrie 2014

Ravioli cu dovleac si bureti (paste de casa din faina de secara)


Trebuie sa recunosc ca e prima data cand fac paste in casa (exceptie fac taiteii care sunt considerati o necesitate de-acum si nu o munca...). Si desi nu e frumos sa ma laud, de data ast astrig in gura mare ca tare mi-s mandra de ce-a iesit.  Iar procesul in sine nu e deloc complicat chiar de mi s-a parut de speriat la inceput. Ba ca n-am masina de paste, ba ca n-am forma de taiat, ba ca... ba ca... Dar uite ca si cu ustensilele bunicii , un pahar si-o furculita, poti obtine delicii . Ce....doar n-au existat mereu masinarii care sa ne usureze munca. 


Ingrediente:

aluatul de paste:
250 gr faina de secara, 
1 lingurita sare, 
apa.
(initial pregatisem si 2 oua, dar le-am uitat langa castron. Am dat de ele cand am facut curat....muuuult dupa ce pusesem aluatul la frigider)



umplutura:
100 gr dovleac , 
2 catei usturoi,
100 gr bureti de padure (opintici le zice-n zona mea; prin alte parti li se mai spun ghebe..),
1 ardei iute,
1 ceapa mica,
1/4 lingurita nucsoara, 
5 fire patrunjel verde,
sare, piper, 
2 linguri ulei.




Preparare:

Punem faina intr-un vas, adaugam o lingurita de sare si putina apa. Amestecam. Dupa omogenizare incepem framantarea aluatului, turnand din cand in cand apa, pana obtinem un aluat nelipicios (operatiunea dureaza cam 10 minute). Mai framantam putin, dupa care invelim aluatul in folie alimentara si-l dam la frigider pentru aproximativ jumatate de ora.


Cat timp sta aluatul la frigider , pregatim umplutura. 

Curatam buretii , ii spalam si le dam un clocot in apa cu sare. 

Dovlecelul il taiem cubulete mici de tot si le calim cateva minute in ulei incins. 

Adaugam si buretii, scursi de apa si tocati tot marunt, ceapa, usturoiul si ardeiul iute (puteti pune si mai putin sau deloc, daca nu va place mancarea picanta). 

Condimentam dupa gust, adaugam patrunjelul tocat marunt si oprim focul. 

Lasam la racit. 

Pudram masa de lucru cu faina din plin. Scoatem aluatul de la frigider, dam folia la o parte si rupem o bucata de aluat. O turtim putin cu mana pe masa de lucru apoi cu succitorul pana obtinem o foaie subtire. 

Taiem formele cu gura unui pahar. In mijlocul fiecarui cerc punem cat o lingurita de umplutura apoi pliem fiecare cerc in jumatate (invelim umplutura). Marginile le apasam fie cu degetul fie cu o furculita, daca va doriti un modelas. Eu am ales furculita, pe care intai o treceam prin faina , apoi apasam marginile aluatului (astfel nu se lipea de furculita).

Am asezat raviolii pe randuri, ca pe soldatei si i-am lasat "pe loc repaus" cat am pus un vas cu apa la clocotit. Cand apa bolboroseste cu succes, dam focul la mic si scaldam raviolii pentru  1 minut. In scoatem si-i servim cum ne plac: simpli, cu branza, cu sosuri...etc..


Noi i-am servit cu sos picant din dovleac.

Am fiert 2 felii de dovleac impreuna cu 1 ardei iute. Am scurs apa si -am pasat la blender. Am condimentat dupa gust, am mai lasat 2 minute la foc mic si gata.


PS: cred ca e postarea cu cele mai multe poze ever, dar pe cuvant ca nu m-a lasat inima sa renunt la ele (si-asa mi-a fost greu sa le aleg DOAR pe astea din cele  cateva zeci facute)



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...