marți, 5 august 2014

Afinata (lichior de afine)


E sezonul lor, deci trebuie sa profitam din plin de  AFINE !! 
Eu abia astept sa mai fac o portie de afinata. Si cum voi merge , la mama lor acasa, la munte, sigur voi veni incarcata de fructele mici si delicioase, si sigur sotzoo din dotare ma va bombani iar, ca-i "murdaresc" portbagajul cu zeama de la afine, insa cand va gusta din licoarea fermecata, voi avea grija sa-si inghita bombanelile. 
Aceste poze sunt de la afinata de anul trecut, dar cum m-am trezit tarziu sa ma laud, si pe piata nu mai erau afine, nu am postat reteta. Acum insa...cred ca am nimerit momentul potrivit. :)

Ingrediente:

1 kg afine,
500 gr zahăr,
1 l alcool.


Preparare  :

Curăţăm, alegem şi spălăm afinele şi le punem într-o sticlă/borcan / recipient cu capac. Adăugăm zahărul, închidem recipientul şi il lăsăm câteva zile (macar 5 ) la macerat. Agităm zilnic recipientul. Astfel, zahărul se va topi şi afinele îşi vor lăsa sucul. 

După aproximativ cinci zile turnăm alcoolul  (ţuică de prune, alcool, vodcă sau spirt alb) peste afine. Se lasă la macerat inca 3-5 zile (si mai mult daca aveti rabdare, deoarece cu cât timpul de macerare este mai lung cu atât afinata este mai delicioasă.) 

Dupa macerare, strecurăm afinata şi o punem în sticle.

Afinele le pastram. Pot fi folosite la diverse prajituri.



Un comentariu:

Anonim spunea...

imi place o sa incerc si aceasta reteta

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...