vineri, 27 iunie 2014

Coronita / roscon cu sunca, mazare si telemea

Bine...Recunosc :D . Am avut ceva emotii cand am pregatit aceasta coronita sau Roscon/Rosco  cum ii spune Aura in a carei bucatarie mi-am bagat nasul luna aceasta, la indemnul harnicutei Stefy - gazda Provocarii secrete de iunie 2014.
Plecand de la reteta initiala (dupa ce am scormonit prin lista cu bunatati a Aurei si razgandindu-ma de cateva ori) am mai schimbat cate ceva pe ici pe colo (la compozitie, ca pentru aluat am respectat indicatiile) si am obtinut o deliciosenie.


 Ingrediente:

aluat:
150 ml  lapte,
50 gr unt,
3 oua ( doar galbenusurile),
400 gr faina grau, alba
1 plic de drojdie uscata,
1 lingurita  sare

umplutura:
150 gr sunca,
100 gr mazare,
1/2 morcov,
150 gr telemea vaca (home made),
1 ou,
sare, piper





Preparare:

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei. 

Intr-un castron punem untul, galbenusurile, laptele si sarea.  Batem totul bine cu telul, adaugand din cand in cand faina si drojdia. Cand devine prea greu de batut la tel (dupa cateva linguri de faina, adicatelea), lasam telul deoparte si framantam "la mana". 

In momentul in care nu se mai leaga de maini (dupa aproximativ 10 min de framantat), acoperim cu un prosop curat si lasam la dospit aproxmativ  o ora intr-un loc caldut ( pana cand isi dubleaza volumul).

Punem aluatul pe masa de lucru si intindem o foaie dreptunghiulara, nu foarte groasa.

Pentru compozitie taiem sunca marunt si dam morcovul si telemeaua prin razatoare.

Intr-un castron adaugam toate ingredientele pentru umplutura, condimentam cu sare si piper si omogenizam.

Peste foaia de aluat intindem un strat de umplutura si rulam strans. 

Unim capetele aluatului formand un cerc.Daca nu stau lipite de buna voie, udati-le putin cu apa. 

Asezam coronita in tava  tapetata cu hartie de copt. 

Cu un cutit bine ascutit, taiem "felii" de 1cm grosime, pe partea exterioara a coronitei, fara insa a taia pana la capat.  

Rasucim fiecare feliuta de coronita, in sensul acelor de ceasornic, pana ajunge umplutura deasupra. Cu grija sa nu se rupa. 

Ungem cu ou batut , presaram susan *sau orice alte seminte va plac) si dam la cuptor pentru 30-30 minute.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...