vineri, 2 mai 2014

Sorbet de capsuni, cu parfum de primavara

Luna aceasta m-am inscris la o noua Provocare, cea a Bucatarului curajos . Trebusoara e destul de simpla: in fiecare luna, sunt alese de gazde, 2 retete: una dulce si una sarata (iute, amara....cum mai vreti sa-i spuneti, numai desert sa nu fie). Noi, cei care participam trebuie sa pregatim reteta in varianta noastra.Mi-a placut ideea. E chiar funny sa vezi cum aceleasi ingrediente pot lua forme diferite. 
Desertul de luna aceasta a fost propus de Daria, care ne-a invitat sa pregatim un  Sorbet de capsuni
In varianta ei , arata asa:


In varianta mea, asa:

Ingrediente
500 gr capsuni,
2 albusuri
100 gr zahar pudra
40 gr zahar vanilat 
coaja rasa si zeama de 1 lamaie ,
frisca (optional)
























Preparare:
Intai de toate, spalam bine capsunile le taim in sferturi si le punem la congelat.  Am trisat , o sa vedeti mai tarziu de ce  :)

Batem albusurile spuma tare cu un praf de sare. Adaugam  apoi treptat zaharul pudra si zaharul vanilat, mixand pana cand albusurile devin lucioase iar zaharul se topeste. Adaugam coaja rasa si zeama de lamaie. Compozitia obtinuta se fierbe la bain-marie, batand continuu cu telul, timp de cateva minute (5-6) pana cand creste in volum si devine o spuma usoara, lichida. Se ia de pe foc si se lasa la racit.
Cand se raceste complet, adaugam capsunile inghetate bine de tot  si le mixam. Aici am trisat :) In mod normal trebuia sa punem fructele proaspete in compozitia de albus, sa le mixam si sa le dam la congelator, amestecand din cand in cand pentru a sparge cristalele de gheata. Insa pentru a putea manca cot la cot cu kinder-ul din dotare, care inca nu stie ce-i aia inghetata (din vina mea, recunosc. Mi-e frica sa nu raceasca, ca e fire mai "sensibila" la virusi), am ales sa procedez asa.

Turnam compozitia in pahare, ornam cu frisca si capsuni proaspete si servim. 


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...