marți, 27 mai 2014

Chec cu portocale

La provocarea secreta de mai, Cristina mi-a dat la rasfoit blogul Lacramioarei de unde am ales sa testez un Chec cu portocale. Blogul Lacramioarei, cel al aromelor din bucatarie este minunat. Gasesti aici retete delicioase, explicate pas cu pas, insotite de fotografii superbe. 


Ingrediente:

350 gr făină,
200 ml lapte,
150 gr unt,
150 gr zahăr,
1 pliculeț zahăr vanilinat,
4 ouă,
1 esență de vanilie,
coaja rasă de la 2 portocale,
sucul de la 1 portocală,
1 linguriță praf de copt,
un praf de sare.


Preparare:

Am lasat untul la temperatura camerei, cam 30 minute, dupa care l-am mixat cu zaharul. Dupa ce s-au topit cristalele am adaugat esenta de vanilie, zaharul vanilat  si coaja de portocale. 

Adaugam ouale, unul cate unul, mixand dupa fiecare . 

Faina o amestecam cu praful de copt si sarea.

Peste amestecul umed, punem un sfert din cantitatea de faina si amestecam incet cu o spatula / lingura. Turnam si un sfert din cantitatea de lapte si omogenizam. Repetam operatiunea pana terminam cantitatea de faina si de lapte. 

La final adaugam sucul de portocale. 

Ungem tavile cu putin unt si le pudram cu faina / le tapetam cu hartie de copt.

Punem amestecul in tavi mici de chec sau intr-o tava normala. Deasupra presaram putin mac, pentru aspect .

Dam la cuptorul incins in prealabil, pentru 20- 30 minute. 

Recomandarea mea ar fi sa nu deschideti usa cuptorului in primele 15 minute, altfel, veti pati ca si mine: veti obtine un chec cu "urechi de pisica" cum spunea Cristina. De fapt, realitatea e ca , am pandit pe geam si era un chec mare si pufos, si m-au mancat degetele sa deschid usa, sa vad daca "nu se arde" . In 30 secunde s-a pleostit de a ajuns ca in poze. Insa ....gustul a fost yamiii , dovada fiind faptul ca cele 2 tavi de chec, au disparut in 5 minute. A fost infulecat pe nemestecate. Sigur voi repeta operatiunea.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...