vineri, 17 ianuarie 2014

Placinta cu pate din ficat de pui si praz

Am facut pateul de casa pentru oua umplute. Si, ca de obicei, am facut cam mult. Dar ce sa-i faci, asa-s astia care se tem de foamete... Cum era in preajma sarbatorilor si frigiderele, dar si burtile erau pline pana la refuz cu una cu alta. Deci pate pe paine sigur nu voia nimeni. ...motiv pentru care, am construit o placinta. Simpla, rapida, delicioasa.
Ingrediente:

pt pateu` buclucas :
500 gr ficat pui,
2 catei usturoi,
200 ml vin rosu,
2-3 frunza dafin,
50 gr unt,
o lingurita boabe coriandru,
1 ceapa mare,
sare, piper,
1/2 lingurita nuscoara.

1/2 praz,

1 pachet foi placinta,

50 gr unt topit,

1 ou pt.uns.
Preparare:
Intr-o tigaie, am pus ficateii si untul. I-am calit cam 5 minue, amestecand din cand in cand.

Am tocat ceapa grosier. Usturoiul l-am curatat si l-am pus intreg in tigaie.

Cand ficateii si-au schimbat culoarea am pus peste ei restul ingredientelor. Am acoperit si am lasat la foc cam 20 minute. Am lasat putin la racit, am scos foile de dafin, dupa care am blenduit ghini di tat cu mixeru` vertical.

Cand am facut placinta, in pateul ramas, am adaugat si o jumatate de praz, taiat marunt si calit in prealabil.

Foile de placinta le-am folosit semi-inghetate. N-aveam chef si nici rabdare de stat la cratita.Nu a contat daca s-au sfaramat . Am avut grija sa fie stratul complet.

Asadar, intr-o tava  pentru cuptor am asezat o hartie de copt umezita. Am pus un strat de foi de placinta, dupa care am uns cu unt topit.Am adaugat  pateul si iar un strat de foi (si astea sfaramate in mare parte). Am uns cu ou si am dat la cuptor pentru 25 minute.
Le-am servit reci . Se taie super ok. Eu personal am stors si cateva picaturi de zeama de lamaie si mi s-a parut mai intens gustul.

Bon apetit. Luv u all.

2 comentarii:

Stefy spunea...

vreau si eu o bucatica pentru micul dejun!!!

Unknown spunea...

arata foarte bine ...nu as refuza o bucatica

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...