sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Corn cu carne de vita si praz

A fost un week end productiv  in bucatarie.  Am facut " o portie" mare de aluat pentru produse de panificatie home-made: paine (de 2 feluri) coronite cu carne, colaci, turte in ulei si in ceaun de tuci fara ulei, colaci....si tot mi-a mai ramas o bucatica. Si daca tot eram la capitolul panificatie, am zis , hai sa fac si un corn sa am de toate. 
Ingrediente:
Pentru-ca nu pot sa redau cantitatile exacte pentru un singur corn, le voi spune pe cele generale pentru vreo 12 cornuri (2 tavi):
Aluat:
500 gr faina,
5 oua,
200 ml lapte,
drojdie cat  o nuca,
1/2 lingurita sare,
ulei cat cuprinde la framantat.

Umplutura de carne:
500 gr carne de vita tocata,
1 praz,
2 oua,
sare, piper.
Preparare:

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

Intr-un bol incapator am pus faina si am facut o adancitura in mijloc, in care am pus ouale, sarea si drojdia dizolvata in lapte caldut.
Le-am amestecat incet incet.Cand s-a omogenizat si a devenit lipicioasa, incepem sa framantam in adevaratul sens al cuvantului, cu pumnii stransi si degetul mare in interior, adaugand cate putin ulei. Si da-i si framanta pana se incorporeaza tot, si iar putin ulei si iar framantat. Intreaga operatiune dureaza cam 20 minute. Asta daca n-aveti masina de aluat si scapati rapid.
Cand in final aveti un aluat nelipicios, il inveliti cu un prosop curat si-l lasati "la crescut" cam  jumatate de ora. Intr-un loc caldut si ferit de curent.

Cat creste aluatul faceti compozitia de carne.
Tocati prazul marunt si-l caliti putin.
Il adaugati peste carnea tocata. Condimentati dupa gust, puneti ouale si omogenizati.

Apoi treceti la treaba. Pudrati putina faina pe planul de lucru si cu succitorul intindeti foile, de forma unui triunghi.
La baza(pe latura mare)  fiecarui tringhi puneti cate doua-trei lunguri de umplutura apoi rulati spre varf. 
Ungeti cu ou batut, presarati mac (daca va place, daca nu il puteti lasa simplu sau folositi orice alte seminte), asezati in tava tapetata cu hartie de copt / unsa cu ulei/unt/untura/margarina si tapetata cu faina si dati la cuptorul incins in prealabil cam 20-30 minute (la foc mediu).

Cand capata o crusta aramie, lucioasa, admenitoare sunt gata.
Bon apetit.Luv u all !!!
Si daca tot e week-end,  e musai sa dau curs provocarii weekend cu spor a Stefaniei , provocare gazduita luna aceasta de Lili care a propus luna aceasta ca teme: carnea si produsele de patiserie.  Si din 2 am facut 1  :)) Adicatelea un corn cu carne.
Dar las ` ca va veni si randul meu sa va provoc ...Hi hi hi !! Atunci sa vedeti prapad.


8 comentarii:

Unknown spunea...

Arata incredibil de bine ...e combinatia perfecta

Monya spunea...

multumesc Aura.

Stefy spunea...

un corn si aici, va rog!!!

Unknown spunea...

Ce bunatate! Ai fost harnica nu gluma daca ai reusit sa prepari atatea bunatati. Idee cu cornul chiar e faina, mai ales ca-mi place mult combinatia vita si praz :) O zi frumoasa!

Monya spunea...

Stefy...vino de-ti ia !!!

Monya spunea...

Paula...multam. Nu e greu, odata ce ai aluatul pregatit. Dupa aia doar te joci sa vezi ce poti crea.

Dana C spunea...

Arata foarte apetisant!
Duminica frumoasa!

Monya spunea...

Dana , multumesc !!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...