luni, 2 decembrie 2013

Turnuri aperitiv cu frunze de ridiche si crema de branza cu rosii, mazare si masline

Edith  a lansat pe pagina sa un nou concurs Sunfood si trebuie sa recunosc ca, tema in sine mi-a dat mari batai de cap. Ca pe vremea cand eram la scoala si profesorul incercand sa te "salveze" cand erai "tufa" iti spunea "atunci spune tu ce -ai invatat mai bine" . Ei...si sa te tii . Asa si acum..Edith ne-a lasat sa alegem un preparat festiv, demn de un concurs. Ca ...daca...spunea faceti "asta" era simplu, dar asa...ia fii tu creativ, inspirat , etc....
Dupa ce mi-am istovit de puteri si ultimul neuron m-am oprit la un aperitiv festiv (zic eu) cu crema de branzeturi si blat cu frunze de ridiche.
Daca ce-a iesit o fi pe placul juriului...vom afla. Voua, va place??
Ingrediente:

blat:
frunze de ridiche (de la 2 legaturi din alea de 2 lei din piata),
6 oua, 
6 linguri faina,
6 linguri ulei, 
10 gr sare,
1 praf de copt.

crema:
250 gr ricotta,
250 gr mascarpone,
1 ceapa mica,
2-3 fire marar verde,
7-8 masline negre,
boabe de mazare (vreo 3 linguri pline) Sunfood,
rosii cuburi Sunfood,
sare, piper.

Preparare:
Am oparit frunzele de ridiche in apa cu sare, le-am scurs si le-am lasat la racit. Cand s-au racit bine, le-am bagat la blender si le-am mixat pana au devenit pasta. Colorant alimentar 100% bio.

Am separat galbenusurile de albusuri, in doua castroane diferite.

Peste galbenusuri am adaugat pe rand spanacul, uleiul si faina amestecata cu praful de copt.

Am batut albusurile spuma tare cu praful de sare, dupa care le-am turnat peste galbenusuri, amestecand , cu grija de data asta, de sus in jos.

Intr-o tava  in care am pus hartie de copt uda, am turnat compozitia si am dat -o in cuptorul incins (treapta 3) pentru 20 minute.

Intre timp am pregatit crema de branza.

Am amestecat ricotta cu mascarpone. Am adaugat ceapa si mararul tocate marunt. Si maslinele taiate felii.
Am potrivit de gust cu sare si piper.

Dupa ce s-a racit blatul l-am taiat in 3.

Peste primul strat am adaugat un strat generos de crema de branza, apoi am presarat boabe de mazare si cuburi de rosii.
Am asezat cel de-al doilea blat, apoi inca un strat generos de crema de branza. Si din nou boabe de mazare si cuburi de rosii.
Am pus si cel de-al treilea blat, am invelit in folie si am dat la frigider pana a doua zi.

Bon apetit. Luv u all !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...