miercuri, 20 noiembrie 2013

Vărzări

Nu ştiu exact de unde şi cum a apărut această reţetă, însă ştiu că la noi în familie , e la mare modă. Uneori cu această varză tocată, umpleam ardei graşi şi-i puneam la borcan. Însă...pentru-că mai de fiecare dată se mânca doar varza, am renunţaţ la idee. 
Şi pentru-că Provocarea dulce Românie-noiembrie 2013 are ca temă maria sa VARZA, m-am gândit să vin şi io cu această reţetă.
Ingrediente:
1 varză (cam de vreo 3 kg),
2 morcovi,
1 hrean,
câteva frunze de ţelină, 
sare.
Preparare:

Varza se taie fideluţe.

Morcovul se dă prin răzătoare.

Hreanul se taie felii.

Frunzele de ţelină se toaca mărunt.

Varza se freacă cu sare (după gust) , se amestecă cu restul ingredientelor şi se lasă peste noapte la "odihnit".
A doua zi se pune în borcane. Dacă zeama lăsată de varză nu este suficientă pentru a acoperi intreaga cantitate de varză, mai puteţi completa cu saramură (apă cu sare).

2 comentarii:

dia_diana58 spunea...

Nu cred ca-i numele corect al acestei retete (asa cred eu) , varzarile sunt nicte placintele cu varza :)

Monya spunea...

Draga mea, stiu ca exista si o placinta cu aceasta denumire, insa la mine in zona, aceasta varza tocata pusa la murat se numeste tot "varzari".

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...