miercuri, 13 noiembrie 2013

Ouă de prepeliţă în crustă de aluat şi rosii cuburi de la Sun Food

E a *nşpea  oară când sciu reţeta asta. De vreo 2 ori am uitat să dau salvare, de vreo câteva ori dădea eroare la salvare, şi când în final reusisem si era totul ok, m-am gândit io (deşteaptă foc) să-mi reorganizez blogul şi-am dat "ştergere" unei categorii de etichete....si când colo mi-a şters postările de la toate etichetele respectivei reţete nu doar de la "categoria buclucaşa) . Şi uite-aşa mi-am simplificat blogul...grrr....şi-am pierdut câteva zeci de reţete faine ...grrrrr....
Reţeta asta e despre roşia cub de la Sun Food . Am încercat să o pun în valoare cât mai bine. Sper că am şi reuşit, dar asta o să-mi spuneţi voi .

Ingrediente :
1 conservă roşii Sun Food,
6 ouă prepeliţă,
2 ouă găină,
300 gr carne tocată de pui,
1 fir praz,
1 ceapă medie,
3 căţei usturoi,
cateva fire de pătrunjel verde, 
câteva fire de busuioc verde,
câteva fire de rozmarin verde,
50 ml lapte,
50 gr caşcaval,
100 gr făină grâu, 
pesmet,
sare, 
piper proaspăt măcinat,
ulei.
Preparare:
Întâi de toate am pus ouăle de prepeliţă la fiert (tare) după care le-am decojit şi le-am tăvălit prin făină. Le-am lăsat deoparte. Pentru moment.

Am tocat mărunt prazul, ceapa, usturoiul, caşcavalul şi verdeţurile.

Am călit prazul în 2 linguri de ulei după care l-am răsturnat peste carnea tocată. Am adăugat 1 ou de găină, 1 căţel usturoi, pătrunjelul, rozmarinul şi vreo 4 linguri de făină. Am condimentat cu sare şi  piper. Am amestecat compoziţia şi am format 4 bile, de dimensiuni egale, pe care ulterior le-am aplatizat.
În interiorul fiecărei bine am pus putin caşcaval, usturoi şi roşii cuburi. Am "încununat" totul cu câte un ou de prepeliţă şi am format inapoi bilele de carne.(cam de mărimea unui ou de găină mi-au ieşit)
Am lăsat bilele deoparte şi am făcut aluatul. 

Am amestecat oul de găină rămas cu ceapa tocata marunt, puţin busuioc, vreo 50 gr făină, sare şi piper.

Am luat fiecare bilă şi am trecut-o prin aluat, apoi prin pesmet , după care am aruncat-o în focurile iadului : adică la prajit în tigaie, în ulei incins. Vreo 25 minute, la foc mic, întorcându-le pe toate părţile.

Pentru aceste "pârjoale"  Angi - o persoană pe care o admir pentru creaţiile culinare (care...mă dau pe spate efectiv, şi mă fac să mă întreb de fiecare dată cum de-i reuşesc în halul asta de fenomenale) şi-al său blog mi-au fost sursă de inspiraţie.

Între timp am făcut socul de roşii . Am pus la foc mic pentru vreo 6-7 minute roşiile cuburi rămase cu usturoiul şi busuiocul rămas. Condimentând cu sare şi piper , bineînţeles. (uit de multe ori să scriu şi despre operaţiunea asta, şi mi-e că mi-oi lua bătaie vreodată că nu a avut gust mâncarea preparată după reţeta mea).
Bon apetit. Luv u all.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...