vineri, 22 noiembrie 2013

Compot de gutui

V-am mai povestit eu că anul asta am fost bombardată de soţ cu multe gutui. Probabil a auzit el pe undeva că se anunţă foamete mare. Daaar (mda, veşnicul "dar") deşi la început l-am bombănit destul că vreo săptămână , după job, vedeam în faţa ochilor doar gutui, acum îi mulţumesc (sper să nu citească, nu de alta, dar i se urcă la cap ). De ce? Pentru-că am vreo 50 borcane de 800 gr cu compot delicios de gutui şi un înlocuitor excelent pentru "suc" . Da, da...kinder-ul din dotare a început să ceară...Şi dacă vă spun că e aromat si parfumat, nu-i aşa că vă conving ??

Ingrediente(pt.10 borcane de 800 gr):
15 gutui,
10 linguri de zahăr brun, 
2-3 beţe scorţişoară.
Preparare:
Am curăţat gutuile de puful galben, le-am spălat şi le-am tăiat feliuţe. În fiecare borcan am pus 1 gutie şi jumătate.
Am făcut un sirop din zahăr, scorţişoară şi apă, pe care l-am fiert până s-a topit zahărul.
Am adăugat siropul în borcane. Am înfiletat bine capacele.
Într-o oală mare, am aşezat un prosop peste care am pus borcanele. Am adaugat apă şi le-am pus la fiert cam 20 minute, după care le-am lăsat la răcit.
Le-am etichetat şi le-am aşezat frumos în camară. 
Acum, când vreau compot nu-mi rămâne decât să desfac borcanul şi aroma toamnei îmi va invada întreaga casă.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...