Gem de gutui

Anul asta a fost anul gutuilor. Galbene. Aromate. Cu puf . Si daca tot au fost din abindenţă, soţul din dotare - fomist cu renume de altfel - mi-a adus într-o zi o sacoşă imensă (din aia maieu) cu gutui. Şi mi-a spus că vrea dulceaţă sau gem. Şi dacă nu-s destule mai aduce că "aaaareeeee un coleg la serviciu" . Păi Doamne iartă-mă, cum să nu-mi ajungă ?? Erau fix 25 kile de gutui şi deja mă strângea în spate numai gândul că voi curaţa şi tăia cubuleţe vreo săptămână......Însă, am ales varianta mai usoară : gemul. 
Ingrediente:
10 kg gutui, 
5 kg zahăr
Preparare:
Se spală gutuile şi se curaţă de coajă.
Se dau prin răzătoarea "mare".
Se aşeaza in vas cam asa: un strat gutui, un strat zahăr, un strat gutui, un strat zahăr...si tot asa.
Se pune vasul la fiert, la foc mic....vreo 2-3 ore. Când e bine legată, opriţi si lăsaţi la răcit. Dacă vi se pare că e prea "legată" mai puteţi adăuga puţină apă.
Se pune în borcane , apoi în camară.
Poftă mare.











Comentarii

Paula Gafitescu a spus…
O delicatesa nu gluma! Iubesc gutuile, iar gemul e tare aromat.
Monya a spus…
O da...desi la o prima privire, fructele par innecacioase si fade, in dulceata/gem/compot sunt ...de vis !!!

Postări populare de pe acest blog

Coniac de cafea (de casa)

Cascaval de casa, dupa reteta mamei, sub supravegherea mamei

Ceapa umpluta cu ciuperci si dovlecel, la cuptor