joi, 17 octombrie 2013

Chec cu nucă (a la "Ancuţa")

Vă spun sincer....la cei nşpemii de ani ai mei....habar n-aveam că există şi altfel de checuri în afară de clasicele checuri albe şi pufoase sau marmotate cu ceva cocoa. :D
Asta până într-o zi când, am primit cadou de la colega mea un chec lipicios si super-mega-bun. Ciocolatoooos. Cu nucăăăă . Nebunie , nu alta. Acasă...a fost bătaie pe cadoul meu. Motiv pentru care a doua zi m-am înfiinţat în uşa colegei şi am tocat-o mărunt şi sigur până mi-a dat reteta.
Ingrediente:
400 gr zahăr,
50 gr cacao,
125 ml lapte,
3 ouă,
1 praf copt,
1 pachet margarină,
150 gr miez nucă,
200 gr făină.
Preparare:
Zahărul  cu cacaoa şi laptele se pun intr-o cratiţă şi se da un clocot. Se opreşte focul, se adaugă margarina învârtind energic până la topirea totală.
Se adaugă, rând pe rând , câte un gălbenuş. Învârtind până se omogenizează compoziţia.
Din această compoziţie punem deoparte 5-6 linguri (vă spun eu la final ce să faceţi cu ea).
Restul de compoziţie se amestecă cu nuca sfarâmată, praful de copt stins cu cateva picaturi de zeamă de lamâie, albuşul bătut spumă  şi făina cernută.
Se toarnă compoziţia în tava de chec si se coace, in cuptorul încins în prealabil, până trece testul cu scobitoarea.
După ce e "gata copt" se toarnă cele 5-6 linguri de compoziţie şi se lasă la racit.
                                                   Nu pot să vă spun că e de o delicoşenie maximă.


Un comentariu:

Stefy spunea...

imi place tare mult cum ti-a iesit checul!!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...