marți, 25 iunie 2013

Gem de corcoduse rosii

Si-am avut un copac plin cu corcoduse...si-a venit o ploie torentiala de vara cu vant si gheata...si-am ramas cu un copac gol si o "patura" de bilute mici si rosii prin iarba.....si un copac gol ...
Ei bine...ce-i de facut??? Geeeeeeeem !!!!!!!!
Ingrediente:
1 -1,2 kg corcoduse,
500 gr zahar.

Preparare:
Am spalat fructele si le-am pus cu zahar la frigider vreo 2 zile, dupa care le-am pus la fiert. Atentie, dati focul la mic si stati pe langa cratita, nu de alta , dar la un moment dat fructele se vor infuria si vor face spuma multa, multa care va dori, evident, sa evadeze din chinurile focului !!!
Dupa vreo 30 minute, luati o sita si puneti fructele in ea, apoi cu o lingura de lemn le striviti si le invartiti bine (ca la maioneza) pana trece prin sita toata pulpa  ramanand doar samburii si ceva pielite. Puneti din nou la fiert (in siropul din care le-ati scos) pulpa si siropul pana ajunge la consistenta dorita. Nu e nevoie de gelatina/alte minunatii...
Se lasa la racit dupa care se pune in borcane si la camara cu ele....
Acest gem e destul de acrisor asa ca, daca vreti, puteti pune mai mult zahar...eu nu am pus, pentru-ca mi-a placut maxim gustul !!!













Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...