miercuri, 20 martie 2013

Parfum de condimente

 In sfarsit au venit zilele cu soare si temperaturi peste o (zero) grade. Deci...ce urmeaza?? Plimbari interminabile prin parc, cuibareli pisicoase in bratele partenerului pe bancuta, mangaiati de razele soarelui, zumzet de albinute, ciripit de pasarele, urmarirea unui fluturas in zbor...

Helooooo, wake up !!!  O fi si asta o parte a vietii de primavara, dar eu ma gandeam la gratare !! Da, ...gratareeee !!

Stiti, zilele alea in care barbatii spun cu mandrie "draga mea, azi gatesc eu, mergem la gratar,. Tu te vei relaxa !!" Si in loc de relaxare vom auzi : "draga mea..in ce pun carnea? adu-mi un cutit..da-mi condimentele..cum tai astea?..dar ceva de "uns" gratarul nu-mi dai?..adu-mi un vas sa iau carnea de pe gratar..." si lista poate continua.

Si pentru-ca de multe ori ma tot gandesc cum sa revigorez si sa imbunatatesc clasicele arome de gratar, de data asta am incercat "altceva"..

Ingrediente:

 2 linguri de ulei de masline, 
2 linguri de otet balsamic (in cazul meu. De aici si culoarea maronie), 
2 linguri de miere de papadie (pe care va recomand s-o incercati),
 o lingura de mustar,
 un catel de usturoi ras, 
zeama de la 1/2 lime,
2 linguri ketchup,
1 lingurita boia de ardei iute (sau dulce), 
1 lingurita chimen, 
1 lingurita scortisoara, 
un varf de cutit cu sare, 
un pic de piper.

Se taie carnea de pui in cuburi, apoi se lasa la marinat, cateva ore, in amestecul de condimente. Dulceata mierii va fi echilibrata, in mod surprinzator de delicios, de acidul si picantul otetului. 
Dupa ce cubuletele de carne s-au marinat, se insira frumusel pe tepusa, amestecand printre ele si cateva bucatele de ardei gras rosu/galben (pentru nebunia de culori), ceapa si ciuperci, se pun la gratar si se stropesc, din timp in timp, cu ce a mai ramas din amestecul de mai sus, pana se rumenesc.

 Carnea va avea un aspect lacuit iar gustul caramelos e de neuitat (asta e si motivul pt care n-am mai apucat sa fac poze de final)

Un comentariu:

Stefy spunea...

cine nu iubeste gratarele? iar frigaruile tale parfumate arata tare bine!!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...