vineri, 25 ianuarie 2013

Salata de ceapa si patrunjel

 Stiti vorba ceea ca unele mancaruri sunt "moartea pasiunii din dormitor?" Ei bine si salata asta se numara printre ele, dar numai in cazul in care a fost consumata doar de unul din parteneri :)) Pe de alta parte, aceasta salata reprezinta o portie de sanatate.
Eu una pot spune ca m-am indragostit de aceasta salata si contrar asteptarilor...mirosul de ceapa nu este chiar asa puternic cum ma asteptam sa fie.
Ingrediente:
1 ceapa,
1 legatura mica de patrunjel,
1/2 lamaie,
sare, multa sare (vreo 2 pumni),
un praf de chilli

Preparare:
Se taie ceapa pestisori si se pune sarea. Prima data am savurat salata la o verisoara si imi amintesc ca atunci cand am vazut ca in 2 cepe pune ditai pumnul de sare mi-au iesit ochii ca la melc si au ramas asa pret de cateva  secunde. Iar mandra, sa faca si mai mult misto de mine zice :"aaa, nu e suficient? bine ..mai punem ceva sare" si zbang inca un pumn de sare ..Iooooiiiii mama , zic eu in gand "si cine mai mananca asa ceva"??? Insa am constatat ca la spalat s-a eliminat tot surplusul de sare, ceapa ramanand cu un gust dulceag.
Se amesteca si se lasa acoperita cam 15 minute dupa care se spala bine ceapa in 3-5-7 ape pana ramane curata. Se taie patrunjelul marunt (cu tot cu codite), se stoarce zeama de lamaie , se adauga uleiul si se omogenizeaza. Dupa gust, se adauga un praf de chilli.
E cu adevar delicioasa si merge de minune la ciorbe, tocanite, fripturi....

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...