luni, 22 octombrie 2012

Suc de rosii

Anul acesta m-am harnicit si am facut trei portii de suc de rosii de gradina (unul pentru Dana&Renata, unul pentru noi si unul pentru bunici) si asta numai datorita rosiilor de gradina, care anul acesta au fost din abundenta si mai ales pentru-ca au fost gustoase, gustoase si zemoase din cale afara .
Ingrediente:
rosii cate doriti (mie din 10 kg de rosii mi-au iesit 6 litri de suc),
1 lingura de sare,
vreo 300 gr zahar (cantitatea o stabiliti in functie de cat de dulce /sau nu, doriti sa fie sucul)
Preparare:
Am taiat rosiile in bucati mari (in 4 cred) si le-am dat prin "masina de rosii" de vreo 3 ori (asta pentru-ca nu am unealta performanta, dar nu ma plang, pentru-ca mi-a tinut companie tata, care mi-a povestit cum bunica pe vremea ei dadea rosiile prin ciur si se chinuia saraca, ca deh, pe atunci nu existau masinarii...) sa iasa toata zeama din rosii.
Apoi am pus sucul la fiert cu o lingurita de sare si cu zaharul. Cand am ajuns la consistenta dorita, am oprit si am pus in sticle, pe care le-am asezat frumos sub patura (paturi de fapt, vreo 3 la numar) unde au stat vreo 2 zile pana s-au racit complet. 
O sa fiti uimiti cat de mult pot ramane calde daca sunt invelite bine-bine






Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...