marți, 23 octombrie 2012

Ardei umpluti


Ingrediente:
8 ardei grasi
600-700 gr carne tocata de vita
200 gr orez,
1 morcov,
o legatura ceapa verde sau 1 ceapa uscata
ulei.
sare, piper,
marar, cimbru
suc de rosii,
smantana.


Preparare:
Spalam ardeii si le scoatem capacelele (eu folosesc o lingura pentru scobit). Ii curatam de seminte si ii lasam sa se scurga de apa. Daca doriti sa puneti capacelele inapoi le curatam si pe acestea, daca nu...le aruncam.
Intre timp taiem ceapa marunt si o calim in ulei, apoi adaugam morcovul dat prin razatoarea mica, amestecam cu carnea tocata (eu de obicei cumpar carne "intreaga" si o toc acasa la robot), adaugam orezul si "buruienile"(marar, cimbru - eu in general pun o crenguta de cimbru  pe fundul oalei, la fiert si nu in compozitie) tocate marunt, condimentam dupa gust, punem si 2-3 linguri suc de rosii si amestecam bine. Lasam la foc mic aproximativ 10 minute.

Umplem ardeii (nota mea personala din aceasta reteta  a fost sa folosesc ardei grasi galbeni si nu rosii ca in reteta originala) , punem capacelele si ii asezam frumos in vas. De data asta eu am folosit vasul de lut (roman) . Dupa ce am asezat ardeii, am adaugat apa amestecata cu suc de rosii, am pus capacul si am dat la cuptor.
Se servesc cu smantana si ardei iute, si daca mai aveti si o bucata de mamaliga....mmmoooooamaaaa, mananci pana pocnesti. Si la urma te mai lingi si pe deste de bun ce a fost !!!

Pentru provocarea lunii octombrie, provocare secreta de altfel, lansata de Ama  am fost "nevoita" sa folosesc Sarea in Bucate si sa obtin acesti ardei umpluti deliciosi !!!

2 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

Ha ha ha :)))) deci ne-am uzat blogurile reciproc:) o zi faina sa ai, la mine deabea acum incepe,dar afara asa ploua.....:(( te pup

Monya spunea...

Da, da !!! multumesc de vizita !!! O zi muninata si tie !!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...