luni, 7 mai 2012

Pui cu ananas - reteta chinezeasca

Urmarind emisiunea Master chef, in unul din episoade am auzit unul din bucatari spunand ca "suntem un neam de mamaligari si vom scapa de statutul asta doar cand vom invata sa gatim si altceva decat mancarica cu muulta grasime si mamaliga" (sau ceva de genul asta) !!!  Wtf???!!! Nene, dar asta ne caracterizeaza, asta ne e natia. Plus ca nu tuturor le /ne sunt accesibile ingredientele sofisticate / cu iz de occident. Dar aruncand un ochi prin blogul meu, am constatat ca 90% din retete chiar asa sunt..."bombe calorice". Si mi-am spus in gand........trebuie sa mai schimb ceva. Nu stiu daca voi reusi, dar voi incerca.
Asa ca, pentru azi, am incercat sa gatesc "pui cu ananas cu sos dulce-acrisor-picant" .
Iata ce am folosit eu:
1 buc ananas proaspat,
2 buc piept de pui (500 gr),
1 ceapa,
1 morcov,
1 buc ghimbir,
2 linguri amidon,
5 linguri sos soia picant,
2 linguri zahar,
ulei de porumb (vreo 3 linguri)
sare, piper,


Preparare:
Am taiat pieptul de pui in cubulete si l-am lasat la marinat vreo 2 ore in sosul de soia amestecat cu amidonul , sarea si piperul.
Am taiat ananasul in cubulete mici, iar ceapa am tocat-o marunt-marunt (desi la unele retete am vazut ca era taiata in bucati mai mari).
Am incins tigaia cu ulei (n-am wok de calitate si nu m-am riscat) si am pus ceapa si morcovul ras. Cand s-au calit putin am adaugat pieptul de pui si ghimbirul ras. Cand s-a rumenit frumos, am dat deoparte si am pus la "prajit" ananasul cu zaharul. Cand s-a caramelizat putin am adaugat o cana de apa si am lasat la fiert cam 15 minute.
Am adaugat puiul, am mai fiert 5 minute si am servit la masa de afara, in aer curat, alaturi de un pahar de lichior de portocale (n-o fi ea bautura chinezeasca, dar e buuuuuuuuuuuuuuna :D  )
Si asa, ca o concluzie, am observat ca sotul din dotare nu e chiar asa conservator (atunci cand nu stie ingredientele din farfurie)  cum se declara (adicatelea, lui nu i plac combinatiile de dulce cu sarat in aceeasi mancare, etc.), deoarece a savurat o farfurie intreaga pe nerasuflate. Si la final l-am intrebat "ti-a placut ananasul??" ...."ceeeeeeeeeeee??? iar mi-ai dat ciudatenii sa mananc? vrei sa ma otravesti? "   ooo, daaaaaa    :))





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...