luni, 30 aprilie 2012

Miere de papadie


Va amintiti de prietena mea...papadia???? Ei bine, dupa cum va povesteam si la reteta de salata, eu, am pus gand rau acestei plante, iar de asta data m-am hotarat sa fac putina miere din ea. Si desi, sotul din dotare imi tot spune "tu nu esti albinutza sa faci miere....poti fi cel mult trantor ", eu am zis nu si nu !!! Fac miere :D . Si am reusit.....mi-a iesit o miere de papadie (sau "miere de mai" cum i se mai spune) delicioasa !!!!



Ingrediente:

250 gr flori papadie,
750 ml apa,
1 lamaie,
1 kg zahar,
scortisoara (reteta "originala " era cu vanilie, insa cum eu sunt adormita, am pus scortisoara, dar a iesit bunutz..)


Preparare:

Se fierb florile de papadie (numai partea galbena, fara nimic verde) cu apa si lamaia taia felii aproximativ 20 min.
Recunosc, partea cu alesul petalelor galbene a fost cea mai migaloasa si mai plictisitoare. In rest, culesul  a fost o placere, mai ales ca ma bateam cu albinele (care zburau din floare-n floare dupa polen si alte cele pt. mierea lor delicioasa --- si acum ma intreb, comerciantii de ce vand "miere de salcam 100%" cand bietele albine scotocesc prin orice floare si buruiana ???!!!??? ) pentru florile de papadie. Si iar nu mi-a placut ca am cules florile fara manusi, iar la final aveam o culoare maronie pe degete, care s-a dus foooooooooooarte greu si un gust amar, ieah !!!!

Se strecoara siropul , se adauga zaharul si vanilia (bine, scortisoara in cazul meu ding !!!) si se mai pune la fiert inca 15 minute la foc mediu spre mic.


Se lasa sa se raceasca, dupa care se pune in borcane si se sterilizeaza (tinem borcanele 5 minute cu capacul in jos, apoi le intoarcem, le invelim cu o patura si le lasam sa se raceasca). Din cantitatile de mai sus, mie mi-au iesit 2 borcane unul de 200 gr si unul de 400 gr.


Poate fi folosita la clatite, la briose (recomanda cineva ), la ceai, lapte sau oricum doriti.


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...