sâmbătă, 29 octombrie 2011

Peste cu smantana la cuptor

Zilele trecute a aparut noul numar al revistei "practic in bucatarie", revista pe care eu o cumpar de cativa ani si care mi-e de ajutor de multe ori cand nu stiu ce sa gatesc. Din paginile ei mi-a atras atentia o reteta cu peste. Si cum in ultima vreme am gatit doar carne de pui sau curcan, am zis ca o portie de peste e buna venita si va schimba putin "monotonia" din bucatarie. Astfel, am facut cumparaturile necesare si am intrat in bucatarie cu planuri mari. Iata ce a iesit la final:
Ingrediente:
4 bucati peste (cam 1 kg) - eu am avut file de merluciu, dar se pare ca n a fost o alegere stralucita, ca la final se simtea un pic gust de mal,
200 ml smantana,
1 ceapa,
2 catei de usturoi,
100 cascaval(optional),
sare piper,
cateva linguri faina si ulei.

Preparare:
Pestele se trece prin faina si se prajeste foarte putin, pe ambele parti in ulei incins.
Apoi, intr un vas pentru cuptor se aseaza pestele peste care se adauga ceapa (taiata marunt si calita), cateii de usturoi (taiati felii), smantana si condimentele.
Se da la cuptor pentru aproximativ 40 minute. Cu 5 minute inainte de final se presara cascavalul ras (pt.cine doreste).
Se aseaza pe platou, se stropeste cu zeama de lamaie si se serveste cald.

Pofta buna.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...