joi, 16 iunie 2011

Compot de zamos (pepene galben)

Imbiata de mirosul ademenitor al pepenelui galben ce statea cuminte, aranjat si ferchezuit in raft, asteptand cumparatori, am cumparat si eu unul. Insa cand am ajuns acasa SURPRIZA !!! Era "un pic" cam crud si nu se putea manca. Asa ca, de ciuda, l-am taiat cubulete si m-am hotarat sa-l fac compot pentru iarna!!
 
Ingrediente:
1 pepene galben (cam 500 gr),
1 lamaie,
zahar(cam 250-300 gr),
sticle/borcane pt. imbuteliere (asta daca doriti sa faceti pt. iarna)

Preparare:
Se curata pepenele de coaja si de seminte, se taie cubulete si se amesteca cu zaharul.
 
In sticle de 1 litru (de astea am avut eu, dar puteti folosi de care vreti) se pun cateva feliute de zamos si o felie de lamaie (pt. aroma deosebita).
 
Se umplu sticlele cu apa, apoi se aseaza frumos intr-o oala mare, se adauga apa si se pun la fiert pentru aproximativ 1 ora la foc mic spre mediu. Atentie, pe fundul vasului asezati fie un prosop, fie cateva foi de hartie/ziar, pentru a evita spargerea sticlelor de compot in timpul fierberii.
Dupa ce fierb aveti 2 variante:
1. fie le lasati sa se raceasca in apa in care au fiert,
2. fie le scoateti si le inveliti intr-o patura groasa unde le lasati pana se racesc.


Cand s-au racit, le depozitati frumos pe raftul din camara  si la iarna veti savura un compotel parfumat din zamos.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...