luni, 30 mai 2011

Gogosi cu flori de salcam




Daca vreodata imi spuneati ca o sa ajung sa mananc flori de salcam aveam sa vă spun ca  nu sunteti cu toate doagele acasa. Insa, se pare ca nu-s cu toate ţiglele pe casa eu...de ce? Pai am mâncat salcam. Flori, mai exact. Gogosi....demential de bune si aromate. Nici nu ai nevoie de alte arome, sunt ele aromate. Si racoroase. Va provoc sa le incercati. Pâna si cei din clanul H. au cerut sa repet operatiunea, desi la inceput strambau din nas şi comentau că nu fac şi eu ca tot omul, o placintă cu mere, o tartă ceva ci numai ciudăţenii pe care le manânc singură.


Ingrediente:

5 oua,
100 gr zahar,
aprox. 200 gr faina grâu, alba,
15-20 flori de salcam,
1 vf. cuţit bicarbonat alimentar,
zahar pudra pentru ornat.


Preparare:
Batem ouale cu zaharul până se topeşte. Pentru o preparare mai rapidă puteţi folosi zahăr pudră.

Adăugăm făina şi bicarbonatul. Omogenizăm compoziţia.
Florile de salcam se desprind de pe crengute, se spala bine de praf si eventuale gânganii (furnici, gâzulite şi alte cele) si se lasa la scurs pe un prosop de hartie. 
Luam fiecare floare de salcâm şi o trecem prin compozitie, apoi o punem la prăjit în tigaia cu ulei incins.


Eu am facut o parte din gogosele  cu tot cu crenguta pe care-s prinse floricelele, insa cand au mancat, mofturosii mei au spus ca batul pe care sunt prinse florile ramâne tare si nu se poate manca, astfel incat, la a doua tura am desprins florile de pe codita si le-am amestecat in compozitie, formând gogosile cu lingura.


La final se presara cu zahar pudra si se servesc. 
Intr-adevar sunt delicioase si aromate.
Pofta buna !!
 



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...