miercuri, 4 mai 2011

Coaste de miel cu stevie

A venit Pastele...!!! A fost sacrificat traditionalul mielut...si pregatit in fel si fel de bucate. Si cum intai au fost folosite partile mai gustoase (muschiulet, pulpe..) au ramas coastele....!! Si cum sa le arunc??Mai ales acum, cand e criza??!!??? Nee, nici gand...Asa ca am improvizat o friptura , care spre surprinderea mea, a fost foooarte savurata de familie.

Ingrediente:
coaste de miel (vreo 4 bucati..cam 400-500gr)
5 catei de usturoi,
1 pahar vin alb (cam 200 ml)
tarhon,rozmarin,
cateva boabe de piper,


Garnitura de stevie:
2 cepe,
2 rosii,
1 legatura stevie (cam 500 gr)
sare.

Preparare:
Stevia am preparat-o astfel:
Am curatat cepele, le-am taiat pestisori si le-am calit in cateva linguri de ulei. Cand au prins o culoare aramie, am adaugat cele 2 rosii taiate cubulete si am mai prajit cam 5 minute, dupa care am adaugat un pahar de apa si stevia taiata marunt (ca la salata) lasand la fiert inca 15-20 minute.
Coastele de miel le-am taiat in bucati potrivite ca marime si le-am pus la fiert intr-un vas cu 200 ml vin si 200 ml apa si cu boabele de piper, pentru aproximativ 20 minute. Dupa ce au fiert bine si a scazut lichidul, am adaugat usturoiul taiat felii.
        
Am adaugat tarhonul si oregano (la plic din pacate, pentru-ca nu am gasit verde prin magazine) si 4 linguri de ulei prajind carnea foarte putin pe ambele parti, dupa care am servit-o cu pofta .
Sfat: la friptura de miel sa nu exagerati cu uleiul pentru-ca poate deveni destul de "greoaie"  mai ales pentru cei care nu sunt mari iubitori ai acestui fel de mancare.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...