duminică, 8 mai 2011

Bastonase de dovlecei crocanti

Si...iata-ma inscrisa si la un concurs de bucatareala. In adancul sufletului stiu ca nu o sa castig, ca am vazut zeci si zeci de bloguri , retete si bucatari/bucatarese mai priceputi decat mine...dar ...tot eu ma incurajez "daca nu particip, nu voi sti niciodata de ce sunt in stare". Asa ca, m-am inscris la concursul organizat de Laura Laurentiu si blogul sau 
RETETE CA LA MAMA ACASA.
Una din regulile concursului e sa realizezi o reteta (in varianta ta) de pe blogul Laurei. Initial, am vrut sa realizez ceva complicat cu care sa  "rup gura targului" dar pana la urma m-am limitat la o reteta de sezon...si am ales "dovlecei crocanti la cuptor". 
Reteta originala o gasiti aici: http://www.retetecalamama.ro/2009/07/dovlecei-crocanti-la-cuptor.html 

 Incercarea mea o gasiti in cele ce urmeaza.
Acestea fiind spuse, urez multa bafta tuturor participantilor si...sa trecem la treaba !!!

Ingrediente:
3 dovlecei (de marime medie, cam 500 gr),
300 gr iaurt (3% grasime a avut al meu),
50 ml ulei masline (aprox 5 linguri),
200 gr pesmet,
100 gr cas ras (puteti folosi orice fel de branza doriti),
condimente.

Preparare:
Dovleceii se curata de coaja si se taie bastonase de lungime si grosime medie, dupa care se sareaza dupa gust si se lasa cam 15-20 minute la rece (in acest fel, surplusul de apa se va scurge pe farfurie).
Intre timp, dam casul/telemeaua/branza prin razatoarea mica si amestecam cu pesmetul.
Iaurtul il amestecam cu uleiul.
Luam fiecare bastonas de dovlecel si-l tavalim cu simt de raspundere prin iaurt, apoi il fardam cu pesmet si cas, si il asezam frumos la locul sau rezervat special in tava tapetata cu hartie de copt. 
Dam bastonasele la cuptorul preincalzit pentru circa 25-30 minute si servim dupa imaginatie si gust.
Noi, i-am servit cu vesitul sos tzatziki(castraveti cu usturoi si iaurt) si rosii cherry. 


Pofta Buna !!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...