marți, 2 noiembrie 2010

Tarta cu mere si budinca

Pentru aceasta reteta m-am inspirat din revista "Practic in bu..."  pe care o rasfoiesc lunar in cautare de noi idei de mancare, si pe care v-o recomand cu caldura. Trebuie sa recunosc ca reteta originala era cu pere, dar cum nu aveam in dotare, le-am inlocuit cu mere. 
Ingrediente:
1 pachet aluat foietaj,
5-6 mere, 
1 ou,
1 pachet unt, 
10 linguri zahar, 
1 pachet pudding de vanilie,
scortisoara

Preparare:
Curatam merele si le taiem cubulete mici. 

Intr-o tigaie punem la topit untul (nu folositi margarina, pentru-ca e mai apoasa) si cele 10 linguri de zahar si amestecam pana obtimen un sos caramel. Adaugam merele si lasam la foc mic, amestecand din cand in cand, pana scade toata zeama lasata de mere.  Le lasam sa se raceasca si ne ocupam de restul compozitiei.
 Budinca o preparam dupa instructiunile de pe ambalaj, doar ca in loc de lapte folosim apa. Iese la fel de buna.
Intr-o tava "unsa" cu hartie de copt asezam o foaie de aluat. Peste foaie turnam budinca (care intre timp s-a racit) si merele caramelizate. 

 Deasupra asezam felii subtiri de aluat, sub ce forma doriti .Eu am facut un fel de ...patratele (ca altfel nu stiu cum sa le spun).
 Se da la cuptor, la foc mic,  pentru 40 minute (aproximativ, in functie de "performanta" cuptorului din dotare) .
Pofta buna ! 

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...