duminică, 10 mai 2015

Chec cu ciocolata, pudra de migdale si ghimbir



Reteta de chec cu ciocolata  si pudra de migdale a fost furata de la Lulu din bucatarie. Am adaugat putin ghimbir macinat si a iesit o deliciosenie.
Insa, era sa-mi dau foc la casa in timpul prepararii. Va spui si cum. Aveam o forma de silicon (ca cea de guguluf, dar fara gaura in mijloc). Pregatesc eu compozitia, pun in forma si bag la cuptor. Zic sa mai fac ceva intre timp si ies din bucatarie. Revin dupa vreo 1o minute si peste tot era un fum...pfuoiii. Noroc ca n au sunat vecinii la 112. Deschid cuptorul. Stupoare ! Forma mea de silicon se ....topise !! Restul...vi-l puteti imagina. Dar...asta nu m-a impiedicat sa repet prajitura (bineinteles, dupa vreo 2 ore de curatat cuptorul si aerisit bucataria). 


Ingrediente:

1/2 lingurita ghimbir macinat,

3 oua,
200 ml lapte,
75 gr unt moale,
150 gr zahar,
250 gr faina,
50 gr pudra de migdale,
100 gr ciocolata neagra,
1/2 plic praf de copt,
sare



Preparare:

Amestecam untul moale (la temperatura camerei) cu zaharul.

Separam albusurile de galbenusuri.

Galbenusurile, le adaugam unul cate unul, peste unt, mixand dupa fiecare.

Adaugam 100 ml lapte, turnand cate putin, asa ca la maioneza, mixand pana se topeste zaharul. 

Adaugam faina amestecata cu praful de copt  si pudra de migdale. Omogenizam. Turnam si restul de lapte.

Albusurile le batem spuma cu un praf de sare si le turnam peste galbenusuri. 

De aici, in loc de mixer/tel, folosim o spatula. Amestecam compozitia cu miscari de jos in sus. 

Ciocolata o topim cu 4 linguri de lapte. 

Impartim compozitia de chec in doua parti egale. In una din parti punem ciocolata topita si omogenizam. 

In tava, punem compozitia cu ciocolata si deasupra presaram putin ghimbir macinat. Turnam compozitia alba si dam la cuptor pentru 30-40 minute. 

Cand e copt(trece tertul scobitoarea)  il scoatem, il lasam la racit si-l pudram cu zahar vanilat.

Lasam putin sa se raceasca si feliem. 


S-aveti pofta !!!!

Aceasta reteta merge la doua provocari: Week-end cu spor lansata de Stefania , dar si la Mistery box challange lansata de Cerasela, ambele provocari gazduite in aceasta luna de LUBITA. 

2 comentarii:

Unknown spunea...

Vai de mine prin ce ai trecut sa se topeasca forma!!Slava Domnului ca nu mi s-a intamplat niciodata si eu folosesc forme din timpul cand pe la noi nu se stia de asa ceva(trimise de fata din Italia)
Ai grija pe viitor de unde cumperi si forma de silicon trebuie pusa intr-o alta tava iar focul lasat la mic;poate ai facut si tu asa dar e bine de stiut!
Pup si totul e bine cand se termina cu bine!

Monya spunea...

Lubita, asa am facut si eu. Dar...asta a fost sa fie. ghinion . :)
Pup.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...