luni, 13 octombrie 2014

Rosii uscate la soare, in ulei de masline



Trebuie sa recunosc ca la Provocarea secreta de octombrie am trisat putin. Dar doar putin. Aveam deja pregatite rosiile. Adica le uscasem la soare. Cautam doar cu ce sa le combin in borcanul cu ulei. Iar reteta Ioanei de rosii uscate in ulei de masline a venit la fix. Am mai umblat io pe ici pe colo la ingrediente, am mai adaugat de la mine...dar per total , acum mi-s mandra tare ca am 2 borcanele de rosii in ulei, aromate-n fel si chip. 


Ingrediente:

3 kg rosii (mix am avut: si cherry si mai mari),
ulei de masline (cam 250 ml),
usturoi, 
rozmarin, 
frunze de dafin, 
piper verde boabe,
patrunjel verde,
sare


Preparare:

Am taiat rosiile felii, nu foarte groase. Le-am presarat cu sare si le-am asezat pe o bucata de tifon curata si intinsa bine pe un cadru de lemn (o rama de la un tablou). Le-am lasat la soare vreo 3 zile (la peste 30 grade), avand grija sa le acopar noaptea cu o panza curata, pentru a le feri de nsecte, umezeala, etc. Cand s-au uscat le-am strans si am inceput pregatirea pentru pus la borcan.

Am spalat 2 borcanele si le-am pus la sterilizat cu gura-n jos in cuptorul aragazului.

Am curatat cateii de usturoi, am cules rozmarinul din ghiveci (moamaaa cu cata mila am taiat 4 crengute), am adus frunzele de patrunjel proaspat si am inceput.

Un borcanel l-am pus cu rosii, usturoi, frunze de dafin, crengute de rozmarin si boabe de piper iar un borcanel l-am pus cu  rosii, usturoi, frunze de dafin, frunze de patrunjel si boabe de piper. Am adaugat ulei de masline cat sa le cuprinda.

Am pus capacele, le-am mai admirat vreo juma` de ora dupa care le-am depozitat in camara la loc de cinste.


Ajutorul meu de nadejde

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...