joi, 16 octombrie 2014

Paine de casa picanta (cu ardei iute si ceapa caramelizata)


Si...dupa luni intregi de liniste, bloggerii culinari (o parte din ei) s-au pus din nou in miscare si-au organizat un frumos proiect "Ziua painii" sau "World bread day" , avand in vedere ca in 16 octombrie se sarbatoreste ziua mondiala a painii. 

Tema este simpla: pe 16 octombrie vom pregati o paine (cu drojdie, cu maia, fara...) , vom scrie despre ea si o vom poza cat mai apetisant.

Si uite-asa vom afla noi retete si modele de paine !! Me happy !!


Eu am ales sa fac o paine picanta, cu ardei iute, rozmarin si ceapa galbena.

Ingrediente (pentru 2 paini):

aluat:
400 ml lapte,
1 lingura sare,
4 linguri ulei de masline,
700 grame faina alba de grau,
1 cub drojdie,
1 ou, pentru uns aluatul.

umplutura:
2 cepe galbene , medii, 
1 ardei iute,
rozmarin de la Gina maestra de la "pofta-buna"

Preparare:

Dizolvam drojdia in laptele caldut (NU fierbinte).

Punem ingredientele uscate intr-un vas si facem o adancitura in mijloc.

Adaugam drojdia dizolvata in lapte si amestecam bine. Adaugam si uleiul.

Framantam pana cand aluatul nu se mai lipeste de maini (daca este nevoie, mai adaugam ulei), apoi lasam aluatul la dospit (invelit cu un prosop, in loc ferit de curent) pana isi dubleaza volumul.

Pudram masa de lucru cu faina si intindem o foaie dreptunghiulara de aluat, pe care o taiem in 3 fasii (cu 2 cm inainte de capat lasam marginea netaiata)

Ceapa o tocam marunt si o calim cateva minute in 2 linguri de ulei. Adaugam ardeiul taiat rondele si rozmarinul. Punem pe mijlocul fiecarei fasii din acest amestecam apoi le rulam. Dupa ce le rulam le impletim. Asezam painea in tava tapetata cu hartie de copt / unsa cu ulei si tapetata cu faina, si o lasam la crescut jumatate de ora. 

Ungem cu oul batut si dam la cuptor pentru 40-45 minute.



Participantii sunt (in ordinea inscrierii):

2.Aura Carolina Popa -Paine de casa
3. Dia - Paine cu busuioc

7 comentarii:

Ramona Matache spunea...

Imi place mult painea ta, contine ingrediente pe gustul meu, am de gand sa o incerc, ca e tare tentanta :)

Andreea-Denisa spunea...

Tare faina!!

Stefy spunea...

faci tu ce faci si iar ne aduci in prim plan o bunatate de paine!!

Unknown spunea...

Cat e de dragalasa! Arata atat de bine ca as putea sa o compar cu un bebelus grasut si tare frumos :))) Felicitari! :*

Simona spunea...

Foarte bine arata imi place mult impletitura !!:)

Monya spunea...

Dragelor , multumesc pt aprecieri :)

Nelu spunea...

Nu stiu cat este de buna ,fiindca nu am gustat-o ,dar nici nu am terminat de citit reteta si cantarul m-a si tras de maneca .Nelu .

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...