marți, 22 aprilie 2014

Friptura de miel cu sos de mere, cimbru si usturoi verde (la cuptor)


" - Stii, vecinii au puss deja friptura de miel la marinat . Avea si mere prin ea.
   - Serios?? Pai stai ca imediat o pregatesc si eu. Numai sa termin aici...." 
Cam asa a inceput ziua de sambata in familia noastra. Cu invidie pe harnicia vecinilor. Dar si cu promisiunea ca ne vom harnici si noi :D 
Si m-am indreptat agale spre bucatarie, pe drum, aruncand o privire in camara, una prin frigider culminand cu un popas in fata ligheanului cu carne de miel, scarpinandu-ma in crestetul capului si intrebandu-ma " - pai , eu ce friptura fac? simpla? cu putin usturoi si tusti la cuptor cu ea? ....  neee...tre` sa experimentam" . Si-am purces la treaba. 


 Ingrediente:
1 kg carne de miel (coaste, ceva pulpa, muschi...ce va place),
1 mar galben,
200 ml bere blonda,
50 ml ulei,
2 fire usturoi verde, 
2 fire cimbru verde (merge si uscat),
1/2 lingurita seminte chimen, 
1/2 lingurita nucsoara, 
cateva boabe piper verde,
sare.


 Preparare:

Se curata carnea de miel de toate partile albe (pielita) si de grasime (cica astea dau gustul ala de carne de miel / oaie de care fuge toata lumea ), apoi se spala bine, pana ramane apa curata.

Se aseaza intr-un vas cu capac. Se toarna berea si uleiul. Usturoiul se taie marunt si se adauga peste carne impreuna cu restul mirodeniilor. 

Punem si marul taiat marunt (pai ce, numai vecinii sa manance carne de miel cu mar?? ).

Amestecam bine sa acoperim de arome toata coarnea. Punem capacul si dam la rece pana a doua zi. 

Transferam carnea din vas in tava de cuptor. O lasam la copt cam o ora. Ca sa fiti siguri incercati cu furculita.  Daca are o culoare placuta si e frageda, e gata. O puteti servi. 

Merge de minune cu putin mustar iute / cu hrean.

Iar marul...?? Delicios, ce mai !! Se potriveste de minune cu carnea de miel. Pe cuvant !

Pofta buna.

PS: am mereu senzatia ca retetele mele sunt cam scurte si parca le lipseste ceva (am vazut si incercat retete cu explicatii kilometrice si parca par mai ...atragatoare) . Voi ce spuneti? Ar trebui sa schimb stilul? SA fie...nu stiu...altceva?

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...