luni, 17 martie 2014

Povestea uleiului de porumb si a langosilor cu afine


Aceasta postare face parte din  Proiectul "Povestea ingredientelor" a carui gazda am fost in perioada
15 februarie - 15 martie 2014.
 Tema proiectului : ULEIUL. 
Despre ulei au mai scris:
1.  Cerasela.
2. Simona


Am ales sa va spun cateva lucruri (esentiale sper) despre uleiul de porumb. 

Uleiul de porumb s-a remarcat foarte mult in ultima vreme in randul uleiurilor recomandate a fi folosite la gatit. Este extras din germenii de porumb ( foarte sanatos si bun este acel ulei obtinut prin procesul de presare la rece), si avand punctul de ardere extrem de ridicat il face un ulei pentru prajit excelent.”Punctul de fum” pentru uleiul de porumb este foarte ridicat (241 C).
Datorita continutului ridicat de acizi polinesaturati, isi consolideaza titlul de ulei bun. Lipsit de gust propriu, nu se remarca in mancare, potentand gustul alimentelor folosite la gatit. Se aseamana la structura cu uleiul de arahide pe care il poate inlocui foarte bine. Este o buna sursa pentru productia de biodiesel si reprezinta un component cheie pentru multe tipuri de margarina.
Primul tip de ulei extras din porumb a fost introdus in comert in anul 1898-1899 de catre Theodore Hudnut si Benjamin Hudnut proprietarii Hudnut Hominy Company. Denumirea produsului fiind mazoil.

O lingura ulei de porumb are in compozitia s-a urmatoarele:
*proteine ————— 0g
*carbohidrati ——— 0g
*fibra —————— 0g
*glucide —————0g
*colesterol ———— 0g
*acizi grasi saturati —–1,7g
*total grasimi ———– 13,6g
*calorii ——————120
Uleiul de porumb reprezinta o sursa importanta de acizi grasi esentali omega 3 si omega 6. Uleiul de porumb contine vitaminele din grupa B, C, D, E, fosfatide, microelemente,(fier, mangan, cupru, crom, aluminiu). Are un continut sporit de vitamina E circa de 2 ori mai mult decat uleiul traditional de floarea soarelui.

Cunoscandu-se faptul ca este indicat in multe diete si remedii traditionale si naturiste, uleiul de porumb este recomandat:
-in alimentatia diabeticilor;
-in drenarea cailor biliare;
-in tratarea de boli ale stomacului;
-favorizeaza eliminartea din corp a colesterinei;
-incetineste imbatranirea datorita continutului ridicat de vitamina E;
-in tratamente pentru par;

Ulei de porumb isi gaseste utilitatea si in cosmetica. Aplicat pe ten dupa demachiere, prin masaj usor, uleiul de porumb hidrateaza si lasa o senzatie catifelata a tenului. De asemenea, previne si trateaza caderea parului. In acest sens, se incalzeste uleiul si se maseaza cu el tot capul, dupa care se infasoara intr-un prosop care a fost inmuiat in apa fierbinte si stors. Se mentine pret de doua ore si apoi se spala in mod obisnuit sau cu o infuzie de ceai.

Pentru a da un plus de culoare si savoare acestei postari, si de ce nu, pentru a va convinge sa-l folositi, va prezint si cateva langosi umplute cu dulceata de afine si coapte in ulei de porumb. 
Ingrediente:
Aluat:
500 g faina,
100 ml lapte caldut,
100 ml ulei (aproximativ),
4 oua,
1 cub drojdie (cam cat o nuca),
1 lingurita sare.

Umplutura:
400 gr dulceata afine.

Pt. copt:
300 ml ulei de porumb


Preparare (reteta aluatului am mai redat-o de multe ori, dar ...poate nu toata lumea are chef sa rasfoiasca sa o vada, asa ca "ma repet"):

Intai de toate, am adus toate ingredientele in bucatarie cu cateva ore inainte de framantare (trebuie sa fie la temperatura camerei, nu direct de prin frigidere, camari, etc.)

Intr-un lighean am pus faina si am facut o gaura in mijloc.

Drojdia am topit-o in lapte caldut (nu fierbinte).

Am adaugat ouale, sarea si drojdia topita. 

Si-am inceput framantarea. 

Dupa ce am incorporat in faina toate ingredientele si am obtinut un aluat lipicios, am turnat putin ulei si am inceput din nou a framanta (cu pumnii stransi si degetul mare in interior).
Si iar am adaugat ulei, si iar am framantat pana aluatul nu s-a mai lipit de maini. 

Am facut o bila si l-am lasat la dospit, la caldura, acoperit cu un prosop, aproximativ o ora.

Am presarat masa de lucru cu faina . Am taiat bucati din aluat pe care le-am intins in forma rotunda (ca pentru turte). 

Am uns jumatate de foaie cu dulceata de afine apoi am pliat cealalta jumatate peste umplutura. Marginile le-am presat cu degetul pentru a se lipi. 

Intr-o tigaie inalta, am pus uleiul la incins. Cand s-a infierbantat, am pus langosile la prajit. 
Le-am lasat cateva minute pe fiecare parte (pana au capatat o culoare ruginie, spectaculoasa), dupa care le-am scos pe un prosop de hartie.

Le-am servit pudrate cu zahar.
Pofta buna !!!

2 comentarii:

dia_diana58 spunea...

Mmmmmmmmmmm , ce pofta mi-ai facuuut ...

Monya spunea...

poiiiii, pofteste de gateste. Si te astept cu feedback :)

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...