luni, 3 februarie 2014

Turte in ulei



Ingrediente:

500 gr faina alba, de grau,
100 ml lapte caldut,
200 ml ulei (aproximativ),
4 oua, 
1 cub drojdie (cam cat o nuca),
2 lingurite sare, 
ulei pentru copt,
zahar pudra .

Preparare:
Intai de toate, am adus toate ingredientele in bucatarie cu cateva ore inainte de framantare (trebuie sa fie la temperatura camerei, nu direct de prin frigidere, camari, etc.)

Intr-un lighean am pus faina si am facut o gaura in mijloc.

Am adaugat ouale, sarea si drojdia topita in laptele caldut. 

Si-am inceput operatiunea "framantarea". 

Am incorporat in faina toate ingredientele si am obtinut un aluat lipicios, apoi am turnat putin ulei si am inceput din nou a framanta.
Si iar am adaugat ulei, si iar am framantat pana aluatul nu s-a mai lipit de maini. La final, l-am "adunat" sub forma unei bile si l-am lasat la dospit, acoperit cu un prosop, aproximativ o ora.

Dupa ce aluatul a "crescut" ( puteti verifica, apasand usor cu degetul, si daca revine la forma initiala, e ok).

Pe planul de lucru, am presarat faina si am pus o bucatica de aluat. Am intins-o cu succitorul, pana la marimea dorita(in functie de tigaie).

Intr-o tigaie, am pus uleiul (cam de1 deget grosime) la incins. Cand e destul de fierbinte, am pus turta. Am lasat-o 2-3 minute pe o parte (pana a capatat o culoare maronie ademenitoare) apoi am intors-o pe cealalta parte. 

Am scos turtele pe un prosop de hartie, si le-am pudrat cu zahar. 




2 comentarii:

Micky Apostu spunea...

Mi-ai facut o pofta ! Iti spun de pe acum ca daca mai imi pici la provocare pe-astea le fac. De fapt cred ca le fac oricum. Pupici!

Monya spunea...

Micky....luv u !!!
La mine, s-au cam saturat ai mei de paine de casa, si acum merg pe turte in ulei sau in ceaun (fara ulei) pana s-or satura si de astea :))x

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...