sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Pancakes cu porumb, pesto de patrunjel si cas proaspat cu fulgi de chilli

Cu aceasta reteta delicioasa de Pancakes cu porumb si patrunjel particip la Concursul gatesc sanatos si delicios cu sun-food organizat pe blogul Laura Adamache - Retete culinare
 (si sper sa castig si eu ceva :P ) 
Desi pe blogul ei, Laura spunea ca aceasta reteta este simplus si rapid de preparat, trebuie sa recunosc ca am avut ceva emotii . Nu la preparat compozitia, ci la prajit pancakes-urile, mai bine spus la intors de pe o parte pe alta. Neneeee, erau atat de moi si de pufoase incat se strangeau ca un burete si recunosc ca mi-a cam tremurat mana pe paleta. Dar mi-au reusit pan` la urma.
Aaa, si inca ceva. Noroc ca le-am facut mai micute si mi-au iesit vreo 8 ca...altfel, cineva din familie sigur ramanea cu pofta-n gat. De ce?? Ca tocmai cand le faceam , au aparut ca prin minune vreo 2 vecine (atrase de miros cred..) la ...bors...(da, nu glumesc, au venit dupa bors proaspat adus de la mama ). S-au asezat tacticos pe scaun si da-i povesti asteptand sa vada ce "bunatati mai fac  io acolo".
Ingrediente:
pancakes:
1 cutie porumb dulce Sunfood,
1 ou,
1 ceapa rosie,
1 legatura mica patrunjel verde,
70 gr faina,
20 ml lapte,
1 lingurita praf de copt, 
1/2 lingurita bicarbonat,
sare , piper.

pesto:
1 legatura zdravana de patrunjel,
2 catei usturoi,
20 ml ulei masline, 
2 linguri smantana (optional).

Preparare: 
Dupa cum am spus, fiind la prima incercare, am urmat intocmai reteta Laurei, pe care v-o redau mai jos. Daaaar, pe viitor mai am io niscaiva idei...
Scurgem boabele de porumb si le trecem rapid printr-un jet de apa rece. Dupa ce le-am scurs, le tamponam cu hartie absorbanta de bucatarie.
Punem doar 200 g de boabe de porumb in robot/blender, faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul, laptele, ceapa rosie taiata in bucatele potivite, oul, sarea si piperul.  Patrunjelul l-am tocat marunt, din cutit.
Le mixam 2-3 minute, la viteza medie, pana cand obtinem o compozitie omogena.
Adaugam boabele de porumb intregi ramase  si patrunjelul si amestecam cu o lingura.
Introducem aluatul in frigider pentru cca 10-15 minute.
Punem o tigaie antiaderenta pe foc mic spre mediu si cand s-a incins, adaugam 1-2 lingurite de ulei de masline/floarea soarelui.
Dupa ce uleiul s-a incins, tamponam tigaia cu hartie absorbanta de bucatarie si adaugam un polonic mic de aluat.
Prajim fiecare pancakes cate 2-3 minute pe fiecare parte, apoi le scoatem pe o farfurie tapetata cu hartie absorbanta de bucatarie

Cat a stat aluatul la frigider am facut pesto-ul de patrunjel. 
Am luat o mana zdravana de verdeata, 2 catei de usturoi si uleiul de masline si le-am blenduit cu spor. La final am adaugat si 2 linguri de smantana. Am potrivit de sare si gata.

Bon apetit !! Luv u !!!


6 comentarii:

Alice spunea...

Bravo! Felicitari! Bafta multa!

Stefy spunea...

frumoase poze!! bafta!!

Monya spunea...

Alice...multumesc. poop.

Monya spunea...

Stefy...multumesc. Hugs.

Unknown spunea...

Arata foarte bine, bafta la concurs!!

Monya spunea...

Multumesc Paula. Desi..nu-mi fac sperante prea mari. Sunt sigura ca vor fi retete mult mai prezentabile si mai soficticate decat a mea.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...