vineri, 20 septembrie 2013

Dovleac portocaliu la cuptor

 Trebuie sa recunosc ca eu nu ma dau in vand dupa dovleacul asta portocaliu (placintar-cum i se mai spune) insa marmota din dotare (adica fiica mea) il adora. Devoreaza bostan fara sa maraie indiferent ca e in supa, copt, crud...motiv pentru care mi-am facut stoc. In primavara am pus vreo 3 "cuiburi" cu seminte si acum am beciul plin de dovleci placintari. Deci sa va tineti: o sa va satur de retete cu bostan (sper) .
Cu toate astea...ultima "distractie" a fost sa fac dovleac, de fapt dovleci, ca am avut si din ala alb, la cuptor. 
Ingrediente:
1/2 dovleac placintar (cam 500 gr...ca dovlecii mei sunt uriasi),
3 cozi de telina,
1 dovlecel alb,
10 rosii cherry,
4 linguri sos soia,
2 linguri ulei,
500 ml apa,
sare, piper.
Preparare:
Intai de toate am spalat legumele, iar dovleacul portocaliu l-am curatat de coaja si de seminte.
Am taiat legumele cuburi, felii, bucati, jumatati...cum mi-a venit la mana.
Le-am pus in tava pt cuptor, le-am condimentat dupa gust, am adaugat apa si sosul de soia pentru un plus de savoare.
Am pus capacul (daca nu aveti tava cu capac folositi cu incredere folia de al.) si am dat la cuptor pentru vreo 40 minute.
 Si la final, au disparut din farfurie in mod miraculos. Ba, au fost mai cautate decat carnea , lucru foarte curios de altfel. Nu  de alta dar am doi carnivori declarati in familie.
Iar gustul acrisor al tijelor de telina se imbina de minune cu dovleacul dulceag. O pereche pe cinste, parol.

Poza facuta de sotul meu (i-am promis ca o public :D )

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...